به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X با گسترش خدمات خود، قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را در اختیار کاربران اندرویدی قرار داد. تمام کاربران فعال در X می‌توانند این تماس‌ها را دریافت کنند؛ اما فقط مشترکین سرویس پولی X Premium می‌توانند با دیگران تماس بگیرند!

شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) قصد دارد از امروز قابلیت برقراری تماس ویدیویی و صوتی را به سیستم‌عامل اندروید نیز اضافه کند. این آپدیت حدود 3 ماه پیش (اکتبر 2023) به کاربران سیستم‌عامل iOS عرضه شده بود و حالا نوبت اندرویدی‌هاست که به آن دسترسی داشته باشند.

به گفته یکی از توسعه‌دهندگان کمپانی X، ممکن است برای دسترسی به این قابلیت جدید در سیستم‌عامل اندروید، کاربران نیاز به آپدیت کردن اپلیکیشن خود از طریق فروشگاه گوگل‌پلی داشته باشند. همچنین به گفته این شخص، همه کاربران اندرویدی می‌توانند گیرنده این تماس‌ها باشند؛ اما فقط کاربرانی که اشتراک پولی X Premium را خریداری کرده‌اند قادر خواهند بود با دوستان و مخاطبان خود تماس تصویری یا صوتی برقرار کنند.

هنوز مشخص نیست که عرضه سراسری این قابلیت به کاربران اندرویدی چقدر زمان‌بر باشد، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این پروسه قطعاً درحال انجام شدن است و پس از دریافت آپدیت اپلیکیشن X از گوگل‌پلی، کاربران اندرویدی هم این خدمات را دریافت خواهند کرد.

تماس در X

برقراری تماس با خرید اشتراک X Premium

اشتراک‌های پولی پلتفرم X در حال حاضر در سه مدل به کاربران عرضه می‌شوند:

  • اشتراک Basic: ماهانه 3 دلار – سالانه 32 دلار
  • اشتراک Premium: ماهانه 8 دلار – سالانه 84 دلار
  • اشتراک Premium+: ماهانه 16 دلار – سالانه 168 دلار

اما در توضیحات صفحه پشتیبانی این پلتفرم ( X Help Centre) به‌صورت واضح مشخص نشده که برای دریافت قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری با دیگر کاربران، کدام یک از این سه سرویس اشتراکی باید خریداری شود.

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است؛ کاربران اندرویدی (و همچنین iOS) می‌توانند از بخش تنظیمات، برخی قابلیت‌ها و دسترسی‌های تماس صوتی و تصویری را براساس نیاز خود شخصی‌سازی کنند.
برای فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی این قابلیت جدید و کاربردی در پلتفرم X، کافی‌ست مسیر زیر از بخش تنظیمات طی شود:
Settings > Privacy and safety > Direct Messages > Enable audio and video calling.

اگر برقراری تماس‌ها “فعال” باشد؛ کاربران اندرویدی و iOS می‌توانند دسترسی افرادی که می‌توانند با آنها تماس بگیرند را نیز مدیریت کنند. این محدودیت‌ها در سه دسته تعریف شده‌اند:

  • مخاطبین ذخیره‌شده در دفترچه تلفن شخصیِ خود کاربر
  • کاربرانی که آنها را در محیط X دنبال می‌کنند
  • تنها کاربران احراز هویت شده و دارای تیک آبی

محدود کردن برقراری (نه دریافت) تماس صوتی و تصویری و فعال‌سازی آن تنها با خرید اشتراک X Premium، راه جدید ایلان ماسک و کمپانی X برای افزایش فروش سرویس‌های اشتراکی این پلتفرم متن‌محور است. اما بخش زیادی از کاربران معتقدند که تا وقتی همین به‌صورت رایگان در پلتفرم‌هایی مانند Skype و Discord موجود است؛ کسی به سراغ X نخواهد رفت!

براساس آمارهای اخیر، فروش این برنامه‌های اشتراکی در ماه‌های اخیر افت کرده است و البته این اولین باری نیست که ماسک برای بهبود فروش این سرویس‌ها دست به دامان پولی کردن قابلیت‌های کاربردی و محبوب کاربران شده است. دسترسی به برنامه ویژه کسب‌درآمد و استفاده از سرویس Tweetdeck (که به X Pro تغییر نام داده) نیز جزئی از امکانات برنامه‌های اشتراکی و پولی این شبکه اجتماعی هستند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array