به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت فناوری کره جنوبی ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) یک درخواست ثبت اختراع برای تلویزیون هوشمند مبتنی بر بلاکچین خود ثبت کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را معامله کنند.

این اطلاعات در پایگاه جهانی مالکیت معنوی سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) در 11 می (21 اردیبهشت) منتشر شد. طبق اسناد WIPO، درخواست ثبت اختراع 18 ماه پس از تاریخ ثبت یا ثبت اولویت منتشر می‌شود. بر اساس این جدول زمانی، درخواست LG در نوامبر 2021 (آذر 1400) ارسال شد. مراحل بعدی شامل بررسی اساسی و به دنبال آن اعطا یا رد حمایت قانونی از اختراع است.

طبق برنامه ال‌جی، فناوری آن به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا با یک کیف پول رمزارزی و یک سرور بازار NFT برای فعال کردن تراکنش‌ها متصل شوند. هنگامی که به یک سرور بازار NFT متصل می‌شود، این دستگاه دارای کدهای QR روی صفحه است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را از طریق کیف پول رمزارزی انجام دهند.

این برنامه پس از انتشار پلتفرم NFT خود ال‌جی در سپتامبر 2022 (شهریور 1401)، بازار آزمایشگاه هنر ال‌جی بر اساس شبکه هدرا (Hedera) انجام می‌شود. این به تلویزیون‌هایی که دارای webOS 5.0 یا نسخه‌های جدیدتر هستند اجازه می‌دهد تا آثار هنری دیجیتال را مبادله کنند.

مشخص نیست که آیا تلویزیون با کیف‌پول‌های مختلف ادغام می‌شود یا محدود به ولیپتو ال‌جی (Wallypto LG)، کیف پول رمزارزی گوشی‌های هوشمند این شرکت، است که در بازار آرت لب (Art Lab) آن نیز موجود است.

ال‌جی طیف وسیعی از راه‌حل‌های وب 3 را برای دستگاه‌های خود عرضه می‌کند. در ژانویه (دی)، این شرکت همکاری خود را با پلتفرم‌های فناوری مبتنی بر ابر اوربیت (Oorbit) و پیکسلنکس (Pixelynx) برای آوردن متاورس مستقیماً به اتاق نشیمن بینندگان بیان کرد.

در آن زمان، کوین تلگراف گزارش داد که این همکاری به این منظور طراحی شده است که به مشتریان اجازه دهد تا دنیای مجازی به هم پیوسته، کنسرت‌ها و بازی‌های چند نفره هوش مصنوعی را از طریق تلویزیون‌های ال جی خود کشف کنند.

ال جی تنها شرکت بزرگ فناوری نیست که تلاش می‌کند تا وب 3 را در محصولات خود ادغام کند. سال گذشته، رقیب این شرکت یعنی سامسونگ، خط تولید تلویزیون‌های هوشمند جدیدی را معرفی کرد که با پلتفرم NFT ادغام شده است. این شرکت همچنین به طور فعال در پروژه‌های NFT و متاورس از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود، سامسونگ نکس (Samsung Next)، سرمایه گذاری می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array