به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همزمان با اینکه میم کوین عرضه شده بر بستر شبکه بلاکچین سولانا یعنی بانک (BONK) با جهش چشمگیر قیمت در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت، گفته شد دارندگان تلفن‌های همراه سولانا می‌توانند طی یک ایردراپ رایگان حدود 30 میلون واحد از این دارایی را دریافت کنند. همین خبر کافی بود تا گوشی‌های موبایل ساگا (Saga) با موج خرید عجیبی مواجه شود؛ چراکه با توجه به این روند صعودی قیمت، ارزش این ایردراپ رایگان از قیمت خود دستگاه بیشتر است. هیجان سرمایه‌گذاران برای خرید این گوشی باعث شد روز 16 دسامبر (25 آذر) تمام موجودی آن به فروش برسد.

پیش از آغاز این هیاهو، قیمت هر دستگاه ساگا به دلیل عدم استقبال کافی در محدوده 599 دلار در نوسان بود. پس از افزایش ناگهانی تقاضا، توسعه دهندگان پیشنهاد افزایش قیمت این محصول را مطرح کردند. ولی اتفاق عجیب در این میان فروش این دستگاه با قیمت 5000 دلار در وبسایت eBay پس از نایاب شدن است که بیش از هشت برابر هزینه خرده فروشی آن بود.

بر اساس فهرستی که روز 16 دسامبر در بازار آنلاین eBay منتشر شد، دو گوشی کاملاً نو به تازگی با بهترین پیشنهاد به ترتیب با قیمت‌های 5 هزار دلار و 3316 دلار فروخته شده است.

گوشی‌های ساگای سولانا
گوشی‌های ساگای سولانا تا 5000 دلار در eBay به فروش می‌رسند. منبع: eBay

طبق این گزارش، 20 دستگاه دیگر نیز طی روزهای آخر هفته با قیمتی بیش از 2000 دلار به فروش رسیدند که تقریباً 1400 دلار از قیمت اصلی 599 دلاری این گوشی در وب سایت Solana Mobile بیشتر است.

«ساگا SOLD OUT شد! کلمات برای وصف قدردانی ما از حمایت شما قاصر هستند. ما بدون وجود این جامعه شگفت‌انگیز هیچ نیستیم. حماسه این چند روز گذشته در تاریخ تثبیت خواهد شد و ما برای آینده بهتر هیجان زده هستیم.»

—(solanamobile@) . 16 دسامبر 2023

ابتکارات سولانا دلیل هجوم خریداران

خریداران این تلفن‌های همراه احتمالاً امیدوار هستند قیمت بانک (BONK) بیشتر از این افزایش یابد. همانطور که قبلاً هم گزارش کردیم، طی 30 روز گذشته، این میم کوین سوار بر موج فوموی (FOMO) ایجاد شده در بازار، نزدیک به 800٪ افزایش قیمت را تجربه کرد.

افزایش 800 درصدی قیمت Bonk
قیمت Bonk در ماه گذشته نزدیک به 800 درصد افزایش یافته است. منبع: TradingView

در واقع آن دسته از خریدارانی که برای خرید این گوشی 5000 دلار هزینه کردند، باید امیدوار باشند قیمت Bonk تا 620 درصد بیشتر از ارزش فعلی آن افزایش یابد. چنین جهش قیمتی باعث می‌شود که Bonk به ارزش بازار 8.68 میلیارد دلاری دست پیدا کند که آن را هم‌ردیف ترون (TRX) یا پولکادات (DOT) قرار می‌دهد. این درحالی است که طی سه روز گذشته، با ورود بانک (Bonk) به منطقه اشباع خرید، بیش از 40 درصد از ارزش آن کاسته شد و ماهیت نوسانی و ناپایدار میم کوین‌ها را بار دیگر به نمایش گذاشت. این دارایی درحال حاضر با 1.73 درصد افت روزانه با قیمت 0.00002067 دلار ترید می‌شود و با ارزش بازار 1,261,538,752 دلاری خود در جایگاه 54 بازار ایستاده است.

سقوط شارپی قیمت Bonk سولانا
سقوط شارپی قیمت Bonk. منبع: TradingView

با این حال، به نظر می‌رسد که خریداران تلفن‌های همراه سولانا احتمالاً به جز قیمت Bonk به چندین پروژه مبتنی بر این شبکه بلاکچین دلخوش کرده‌اند که اخیراً از ایردراپ و سایر مشوق‌های مالی خود برای کاربران این تلفن خبر داده‌اند. برای مثال، روز 17 دسامبر (26 آذر) سولند (Solend ) بنیانگذار این پروتکل دیفای در پستی در ایکس تأیید کرد که تیم آن در حال کار بر روی یک ایردراپ رایگان برای دارندگان تلفن ساگا است.

علاوه بر این، پروژه دیگری به نام Samoyed Coin (SAMO) اعلام کرده است که یک ایردراپ برای دارندگان گوشی‌های ساگا (Saga) در نظر دارد و جزئیات آن را به زودی اعلام خواهد کرد. ناگفته نماند که روز 15 نوامبر (24 آبان)، پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات ذخیره سازی غیرمتمرکز GenesysGo اعلام کرده بود که کاربران می‌توانند رمزارز بومی Shadow (SHDW) آن را از طریق یک برنامه کاربردی در تلفن‌های ساگا (Saga) استخراج کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array