به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آدوال آدیمو (Adewale Adeyemo)، معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در جلسه کمیته بانکی سنا که روز 9 آوریل (21 فروردین) برگزار شد، به حمایت از اختیارات اجرایی بیشتر برای این آژانس پرداخت. آدیمو در راستای مقابله با تامین مالی غیرقانونی تروریسم و دور زدن تحریم‌ها و با هدف بهبود اقدامات اجرایی ایالات متحده در مقابل خلافکاران بین‌المللی که از فضای کریپتو برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند، سه مورد اصلاحات اساسی را پیشنهاد کرد که اساس آن بر اعمال تحریم‌های ثانویه با تمرکز بر «ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی خارجی» استوار بود.

به گفته او، تحریم‌های ایالات متحده موسسات را از استفاده از حساب‌های گزارشگر (correspondent accounts) و پردازش تراکنش‌ها از طریق بانک‌ها منع می‌کند، اما صرافی‌های رمزارزی و خدمات پولی همیشه به استفاده از حساب‌های گزارشگر وابسته نیستند. به همین جهت در این میان به وجود یک “ابزار تحریم ثانویه” نیاز داریم. وی در مورد نحوه این اعمال اینگونه تحریم‌ها توضیحی ارائه نکرد.

وزارت خزانه داری

اصلاح دومی که وزارت خزانه‌داری به دنبال آن است، قدرت دسترسی «مقامات فعلی» به اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال را گسترش می‌دهد. آدیمو در سومین مورد از اصلاحات مورد نظر خود به خطر قانونی ناشی از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال فرامرزی اشاره کرد.

وی با اشاره به محبوبیت رمزارزها در میان گروه‌های تروریستی وابسته به دولت کره شمالی و تجارت فنتانیل به عنوان شاهدی دال بر نیاز مبرم خزانه‌داری به داشتن قدرت‌های اجرایی بیشتر اشاره کرد و اذعان داشت که بیم آن می‌رود که بدون دخالت به‌موقع کنگره برای ارائه ابزارهای لازم، استفاده از دارایی‌های مجازی توسط این مجرمان افزایش یابد.

لازم به ذکر است که شرود براون (Sherrod Brown)، رئیس کمیته بانکی نیز پیش از شهادت آدیمو بیانیه‌ای در حمایت از اهداف اجرایی وزارت خزانه‌داری منتشر کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array