به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا به‌طور مداوم در حال توسعه و آزمایش قابلیت‌های جدیدی است که از طریق آنها بتواند نرخ تعامل روبه‌نزول کاربران Threads را بهبود دهد.

بعد از گذر از دوره هیجان و انتظار دسته‌جمعی کاربران، شبکه اجتماعی متن‌محور Threads که به امید رقابت با پلتفرم X (توییتر سابق) وارد بازی شده بود؛ روزبه‌روز افت کرد و از تب‌وتاب اولیه افتاد. براساس گزارشات اخیر نرخ کاربران فعال روزانه این پلتفرم با افت 82 درصدی تنها به 8 میلیون کاربر در روز رسیده است.
همین آمار ناامیدکننده، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و آدام موسری، رئیس اینستاگرام را وادار به پیدا کردن راه‌حلی برای بازگرداندن کاربران از دست‌رفته کرده است.

در جدیدترین اقدام متا، این کمپانی تصمیم به نمایش پست‌های چند اسلایدی از محتواهای به‌اشتراک‌گذاشته شده در Threads در فضای اینستاگرام گرفته است.

براساس مشاهدات تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان، بخش جدیدی در اپلیکیشن اینستاگرام با عنوان “For you on Threads” ایجاد شده که با دکمه‌ای مخصوص کاربران را مستقیماً به اپ Threads ارجاع می‌دهد.

متا

تلاش بی‌وقفه متا برای بهبود عملکرد رقیب X

بعد از اینکه کاربران این آپدیت جدید Threads را در محیط X، رقیب اصلی دستاورد متا، به دیگران گزارش کردند؛ این کمپانی اخبار مربوطه را با یک بیانیه کوتاه تأیید کرد: “از زمان رونمایی و آغازبه‌کار این اپلیکیشن، به‌مرور زمان چندین قابلیت جدید به آن افزوده شده‌اند که آپدیت اخیر در محیط اینستاگرام نیز یکی از آنهاست. از این پس کاربران می‌توانند به روشی‌ آسان‌تر به محتواهای پست‌شده در Threads، در محیط اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

اوایل ماه جاری میلادی، متا گزینه جدیدی در Threads با عنوان “Send to Instagram DM” تعریف کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد محتواهای دلخواه خود در Threads را مستقیماً به دایرکت مخاطبان خود در اینستاگرام ارسال کنند.

کمپانی متا به‌تازگی از نسخه وب Threads بهره‌برداری کرده و بالاخره به یکی از پرتکرارترین درخواست‌های کاربران رسیدگی کرد. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد رونمایی از وب اپ Threads نقش مهمی در جذب کاربران جدید داشته باشد؛ اما گزارشات آماری وبسایت Similarweb حاکی از آن هستند که ارائه این نسخه از Threads تأثیر چندانی در جلب توجه کاربران جدید نداشته است!

به گزارش روزنامه رویترز، در جلسه داخلی و محرمانه کمپانی متا به این نکته تأکید شده بود که توسعه دادن قابلیت‌های کاربردی به جهت بازگرداندن کاربران از دست رفته و جذب مخاطبین جدید، اهمیت بسیاری برای مسیر آینده Threads خواهد داشت.
به‌نظر می‌رسد نمایش پست‌های چند اسلایدی محتواهای به‌اشتراک‌گذاشته شده Threads در اینستاگرام؛ بخشی از تلاش‌ مکرر متا برای افزایش آمار تعامل کاربران در این پلتفرم باشد.

همچنین این کمپانی روز گذشته امکان جستجو در پست‌های منتشر شده در Threads را برای کاربران ساکن در استرالیا و نیوزلند به‌صورت آزمایشی فعال کرده بود. براساس گفته‌های متا، این قابلیت به‌زودی برای کشورهای انگلیسی زبان نیز فعال خواهد شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array