به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انجمن بلاکچین و صندوق آموزش دیفای به آخرین حامیان صنعت تبدیل شده‌اند که از شکایت مرکز کوین علیه خزانه‌داری ایالات متحده به دلیل تحریم‌های «غیر قانونی» آن علیه تورنادو کش حمایت می‌کنند.
در 2 ژوئن (12 خرداد)، دو گروه حامی صنعت ارزهای دیجیتال، یک گزارش کوتاه مشترک در حمایت از کوین سنتر (Coin Center) با این استدلال که تحریم‌های ایالات متحده علیه میکسر رمزارزی باید لغو شود، ارسال کردند.
آنها تحریم‌های اعمال شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) را “بی‌سابقه و غیرقانونی” خواندند و افزودند:

تحریم‌های OFAC غیرقانونی است. OFAC فاقد صلاحیت قانونی برای تحریم نرم افزارهایی مانند تورنادو کش است و صرف نظر از این، تصمیم آن فاقد هرگونه استناد درست است که بتواند تحریم‌ها را قانونی کند.
انجمن‌ها استدلال کردند که تورنادو کش یک نرم افزار است و در حالی که OFAC دارای اختیارات قانونی برای تحریم افراد یا اموال است، نمی‌تواند یک پروتکل غیرمتمرکز را تحریم کند.

آنها استدلال کردند: “نرم‌افزار اصلی ترنادو کش متعلق به کسی نیست و نمی‌تواند باشد، بنابراین مبنایی برای تحریم میکسر رمزنگاری دارد.

-OFAC با تحریم پروتکل نرم افزاری ترنادو کش، حق آزادی بیان و روند قانونی را نقض می‌کند.
آمریکایی‌هایی که می‌خواهند در سخنرانی یا انجمن ناشناس شرکت کنند، دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
آنها همچنین متوجه نشدند که چه زمانی دارایی‌هایشان مسدود شده است.

— ماریسا تشمن کوپل (@MTCoppel) 2 ژوئن 2023

این گزارش اعتراف کرد که استفاده بدخواهانه از این پروتکل برای پولشویی، عمدتاً توسط هکرهای وابسته به کره شمالی، وجود داشته است؛ اما همچنین به سایر استفاده‌های کمتر شرورانه، یعنی افزایش حریم خصوصی در بلاکچین اتریوم قابل مشاهده برای عموم اشاره کرد.
این گروه‌ها معتقد بودند که تحریم‌ها باید غیرقانونی اعلام شود و اجرای آنها باید به طور قانونی توسط دادگاه‌ها ممنوع شود.
در ماه آوریل (فروردین 1402)، این دو گروه به طور مشابه در حمایت از دعوی تقریباً مشابهی که توسط شش نفر علیه وزارت خزانه‌داری به دلیل تحریم‌های نقدی تورنادو مطرح شده بود، تشکیل دادند.
این شکایت که در ماه سپتامبر (شهریور 1401) ارائه شد، توسط صرافی رمزارز کوین بیس (Coinbase) پشتیبانی می‌شود، که به طور مشابه می‌خواهد ممنوعیت میکسر را حذف کند.
با این حال، وزارت خزانه‌داری ادعا کرد که چنین میکسرهای رمزنگاری تهدیدی برای امنیت ملی هستند و تورنادو کش بارها نتوانسته است کنترل‌هایی برای جلوگیری از پولشویی داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array