به گزارش ایران دکونومی، امیرعلی کریمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت تاکنون بیش از ۸۰ کیت در حیطه‌های استخراج و تشخیص آزمایشگاهی و تحقیقاتی ساخته است، اظهار کرد: شرکت ما به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کیت‌های مولکولی در کشور، نقش حیاتی در تامین کیت‌های استخراج و تشخیص ویروس کرونا ایفا کرده و در دوران همه گیری بیش از ۲۰ میلیون تست به مراکز درمانی و تشخیصی عرضه کرده است.

وی ادامه داد: همچنین، واحد تحقیق و توسعه فعال شرکت در حال حاضر بر روی کیت‌های تشخیص بیماری‌های تب دنگی و آبله میمونی کار می‌کنند تا نیازهای کشور در این حوزه‌ها را تأمین کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، کریمی از جمله محصولات نوآورانه این شرکت را کیت استخراج DNA از مایع آمنیون و استخراج DNA جنین از خون مادر به روش ستونی خواند و افزود: این کیت‌ها که برای اولین بار با این کیفیت و سهولت در ایران تولید شده‌اند، برای بررسی وضعیت سلامت جنین، انجام آزمایش‌های غربالگری و تعیین ناهنجاری‌های پیش از تولد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در حوزه‌های مختلف پزشکی، به ویژه ژنتیک پزشکی کاربردهای گسترده‌ای دارند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با بهره‌مندی از تکنولوژی بومی و کیفیت برتر، موجب صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی برای کشور شدیم. این شرکت همچنین در زمینه صادرات نیز فعال است و محصولات خود را به کشورهای ترکیه، روسیه، عراق، سوریه، عمان، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌کند که این اقدامات به توسعه‌ اقتصاد دانش‌بنیان کشور کمک شایانی کرده‌اند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array