به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جک دورسی، بنیانگذار توییتر، در اقدامی پیشگامانه، برای حمایت از پروژه بلندپروازانه و نوآورانه اوشن (OCEAN) شرکت مامولین (Mummolin) که هدف آن ایجاد تحولاتی بنیادین در چشم‌انداز استخراج بیت‌کوین در سطح جهان است، سرمایه‌ای 6.2 میلیون دلاری اختصاص داده است.

لوک داشر (Luke Dashjr)، یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور (Bitcoin Core)  و بنیان‌گذار مامولین، پروژه اوشن (OCEAN) را برای رفع نگرانی‌های رو به رشد چالش متمرکز شدن استخراج بیت کوین و ارائه تعریفی مجدد از مفهوم استخرهای ماینینگ و برگرداندن استقلال مشارکت‌کنندگان شبکه ارائه کرد.

وی با تاکید بر تغییر یک پارادایم حیاتی در راستای تمرکززدایی واقعی از بیت کوین اظهار داشت که “نقش استخرهای ماینینگ باید تغییر کند”. برخلاف استخرهای سنتی که حضانت انحصاری پاداش‌های بلوک را در اختیار دارند، در این طرح ابتکاری جدید، قرار است اولین استخر غیرامانی ساخته شود که تضمین می‌کند استخراج‌کنندگان پاداش‌های بلوک جدید را مستقیماً از خود بیت‌کوین دریافت می‌کنند.

جک دورسی در اوشن

جک دورسی، به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این پروژه، آن را راه‌حلی برای رفع تهدید فزاینده تمرکز در استخرهای استخراج بیت کوین می‌داند. وی تاکید می‌کند که پروژه اوشن (OCEAN) به یک نگرانی مشترک در جامعه رمزارزها پایان داده و تأثیر مثبتی نیز بر اکوسیستم گسترده بیت کوین و سرمایه گذاری‌های شخصی خود او دارد.

گفتنی است که جک دورسی به عنوان یکی از حامیان قدیمی و سرسخت بیت کوین کارنامه درخشانی در زمینه توسعه این شبکه دارد. وی در همین راستا، اوایل اکتبر امسال، کیف پول سرد بیت کوین خود (BTC) را با نام BitKey راه‌اندازی کرد که به واسطه قابلیت‌های ذخیره سازی خود، با حذف هرگونه واسطه برای کاربران در هنگام معامله دارایی‌های رمزارزی، یک مشکل دیرینه در این صنعت را برطرف می‌کرد.

ویژگی‌های متمایز پروژه مورد توجه جک دورسی

آنچه پروژه اوشن (OCEAN ) را از سایر موارد مشابه متمایز و جک دورسی را برای سرمایه‌گذاری در آن متقاعد کرده است، عملکرد آن به عنوان اولین پلتفرم استخراج شفاف و بدون متصدی است. این رویکرد خاص به استخراج‌کنندگان اجازه می‌دهد پاداش‌های بلوک را به طور مستقیم از پلتفرم کوین بیس دریافت کنند. در همین راستا، داشر بر ضرورت تکامل استخرهای استخراج برای تحقق بیت کوین به عنوان یک ارز واقعاً غیرمتمرکز تأکید دارد. او اوشن (OCEAN) را به عنوان یک ایده نوآورانه در نظر دارد که استقلال ماینرها را به آنها بازگردانده و با شفافیت هرچه بیشتر در این صنعت فعالیت می‌کند.

به گفته تیم توسعه دهندگان اوشن، اکنون سه حوزه اصلی در معرض تمرکز قرار دارند. اولین مورد، متمرکز شدن ساختار بلوک اوشن است که بر استقلال فرآیند ساخت بلوک تمرکز دارد که در حال حاضر توسط استخرهای محدودی کنترل می‌شود.

در مورد دوم، بیشتر استخرهای موجود اکنون با عمل کردن به عنوان واسطه بین استخراج‌کنندگان و بیت کوین، خطراتی را ایجاد می‌کنند. اوشن با اتکا بر رویکرد مستقل خود، باعث می‌شود استخراج‌کنندگان به طور مستقیم به شبکه بیت کوین متصل شده و از این خطر جلوگیری شود.

مورد سوم نیز به مسئله عدم شفافیت استخرهای استخراج در مورد معاملاتی برمی‌گردد که استخراج‌کنندگان به آن‌ها متعهد هستند. به گفته داشر، پروژه اوشن با رویکردی مبتنی بر شفافیت، نقشی کامل در زمینه این معاملات ایفا خواهد کرد.

تعهد به رفع این چالش، جک دورسی را متقاعد کرده است که با ورود به این حوزه می‌تواند در غیرمتمرکزسازی هرچه بیشتر صنعت ماینینگ نقشی داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array