به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین مشهور و مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی  xAI، با انتشار پست جدید در شبکه اجتماعی ایکس، جزئیات جدیدی درباره برنامه‌های خود برای ساخت یک مجموعه قوی از پردازشگرهای گرافیکی انویدیا منتشر کرد.

وی اعلام کرد استارتاپ xAI  تصمیم دارد پس از اتمام قرارداد با اوراکل، با اتکای کامل بر توانایی‌های داخلی خود، برای ساخت قوی‌ترین خوشه آموزش هوش مصنوعی در جهان اقدام کند. این شرکت می‌خواهد برای رقابت با سایر شرکت‌های هوش مصنوعی، در کمترین زمان ممکن، ساخت خوشه آموزش هوش مصنوعی خود متشکل از 100 هزار پردازشگر گرافیکی هاپر انویدیا را به اتمام برساند.

ایلان ماسک و رویای قوی‌ترین سیستم آموزش هوش مصنوعی جهان

قبلاً گفته بودیم که استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک با هدف تسریع روند تکمیل فرایندهای آموزش هوش مصنوعی، درحال ساخت یک سیستم هوش مصنوعی با 100 هزار پردازشگر گرافیکی انویدیا است و این کار را برای رقابت با سایر شرکت‌های هوش مصنوعی ضروری می‌داند.

ایلان ماسک

گفتنی است که مذاکرات بین xAI و اوراکل درخصوص تمدید قرارداد فعلی این دو شرکت پایان یافته است و طبق این قرارداد اوراکل موظف است 24 هزار پردازشگر گرافیکی انویدیا هاپر را برای آموزش مدل Grok 2 در اختیار xAI قرار دهد. هرچند به نظر می‌رسید اوراکل در مسیر ساخت خوشه 100 هزارتایی ایلان ماسک در کنار این استارتاپ بماند، ولی توییت جدید ایلان ماسک حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد این خوشه را به صورت مستقل تولید کند.

ماسک که باور دارد ساخت سیستم H100 می‌تواند به سریع‌ترین زمان تکمیل آموزش‌ هوش مصنوعی منجر شود، ادعا می‌کند که این محصول با اختلاف زیاد قدرتمندترین خوشه آموزشی جهان خواهد بود.

گفتنی است که مدتی قبل ماسک اعلام کرد نسخه دوم هوش مصنوعی گروک ( Grok 2 ) را ماه آینده در دسترس قرار خواهد داد که مدلی پیشرفته‌تری از گروک فعلی است و xAI سعی کرده است تاحدممکن باگ‌های آن را اصلاح کند.

منبع: x

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array