به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نقره در روز جاری (چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403) به کاهش خود ادامه داده و به پایین‌ترین سطح روزانه خود در 28.43 دلار رسید.

روند نزولی نقره، به دلیل اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو و داده‌های قوی شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) است. افزایش شاخص قیمت تولیدکننده، نشان‌دهنده فشارهای تورمی فزاینده است که منجر به انتظارات سیاست‌های پولی سخت‌تر فدرال رزرو می‌شود. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران دلار آمریکا را جذاب‌تر یافتند؛ این موضوع منجر به کاهش نقره شد. از سوی دیگر، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه کاهش قیمت بیشتر نقره را محدود ساخت.

قدرت دلار آمریکا همچنان بر قیمت نقره تأثیر منفی می‌گذارد که به دلیل موضع قاطع فدرال رزرو در مورد نرخ های بهره و داده‌های اقتصادی مثبت است. در ماه آوریل، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) افزایش سالانه 2.2 درصدی را نشان داد که حاکی از افزایش فشارهای تورمی بود.

انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آوریل اندکی تعدیل را نشان دهد و به 3.4 درصد برسد. این در حالی است که تحلیلگران انتظار دارند، CPI اصلی به 3.6 درصد کاهش یابد. بازارهای مالی شروع به قیمت گذاری کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو تا سپتامبر 2024 کرده‌اند.

تقویت دلار آمریکا، به دلیل پیش‌بینی تداوم نرخ‌های بهره بالا برای مبارزه با تورم پایدار، فشار نزولی بر قیمت نقره وارد کرده است.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

نقره با 0.23 درصد کاهش در رنج 28.55 دلار معامله شد. نمودار 4 ساعته نقطه پیوت نقره را در 28.37 دلار نشان می‌دهد. سطوح مقاومت اصلی در کانال‌های 28.79 دلار، 29.24 دلار و 29.64 دلار قرار دارند. از جنبه نزولی، حمایت اصلی در 27.96 دلار و پس از آن سطوح حمایتی 27.53 دلار و 27.10 دلار قرار دارند.

شاخص های تکنیکال حاکی از روند صعودی است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در 27.90 دلار قرار دارد، در حالی که میانگین متحرک نمایی 200 روزه روی 27.07 دلار قرار دارد و هر دو از حرکت صعودی حمایت می‌کنند.

نقره بالاتر از نقطه پیوت خود در 28.37 دلار صعودی باقی می‌ماند. شکستن زیر این سطح می‌تواند باعث شروع روند فروش شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array