به گزارش ایران دکونومی، علی بابا، روز شنبه، ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، از هویت بصری و لوگوی جدید خود رونمایی کرد و همزمان با رویداد رونمایی، هویت بصری جدید، در سایت و سوشال این شرکت جایگزین هویت قبلی شد. لوگو جدید علی بابا یک لوگو ثابت نیست و بنا بر مخاطبان آن به صورت داینامیک به کار گرفته می‌شود.

امیرحسین شعبانیان، مدیر روابط عمومی علی بابا در ابتدای رویداد گفت: سفر تنها به روزهای سفر محدود نمی‌شود، بلکه یک فرآیند دارد که از زمان تصمیم‌گیری برای سفر تا اشتراک گذاشتن خاطرات سفر، طول خواهد کشید.

علی بابا

«چه چیزی جادویی‌تر از اینکه در منطقه‌ای برفی سوار هواپیما شوید و دو ساعت بعد در ساحلی استوایی پیاده شوید؟ چه چیزی جادویی‌تر از دیدار مادری با فرزند خود بعد از سفر دو ساله‌اش…» این جملاتی بود که آرش خسرویان، مدیر مارکتینگ علی بابا در ابتدای صحبت‌های خود در رویداد گفت.

خسرویان همچنان توضیح داد: علی بابا کار خود را از ۸ سال پیش آغاز کرده و در این مدت، تغییرات زیادی داشته است. در ابتدای تولد خود، صرفاً بلیت هواپیما را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند، اما اکنون پادکست سفر، تور، ویزا و خدمات دیگری را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

وی افزود: پس از ۸ سال به درک جدیدی از مخاطبان خود رسیدیم و همین باعث شد تا لوگوی داینامیکی طراحی کنیم که بتوانیم همه جا از آن استفاده کنیم.

رامین پهلوان، مدیر استودیو دیزاین علی بابا هم تشریح کرد: در این هویت جدید با استفاده از آرکی‌تایپ جادوگر، سعی کردیم ماجراجویی، جستجوگری و پویایی را به مخاطب القا کنیم. بعد از ۸ سال فعالیت، پرتفلیوی جدیدی را برای این هویت در نظر گرفتیم و از لوگو تایپ به جای کاراکتر علی بابا استفاده کردیم.

حسن میررضی، طراح لوگوی جدید علی‌بابا هم در این باره گفت: از این به بعد لوگوی علی‌بابا هر لحظه و متناسب با فضای هر سفر، نیاز مسافر و جنس فعالیت ارتباطی، جامه‌‌ای متنوع به تن می‌کند تا بتواند در هر لحظه معرف روح و فضای متفاوت سفر باشد.

او همچنین ادامه داد: ما لغت A  را از علی‌بابا جدا کردیم، تا مقوله بیزینسی کسب و کارمان را بیشتر روی این لغت متمرکز کنیم و با داینامیک بودن آن حس تحول و تغییر را به مخاطبانمان انتقال دهیم.

لوگوی جدید علی‌بابا یک DNA‌ ثابت دارد که بسته به شرایط مختلف می‌تواند تغییر کند. پهلوان افزود که این لوگو به وسعت سفر کردن گسترش پیدا خواهد کرد و می‌تواند با طراحی‌های مختلف به نمایش در بیاید. به گفته پهلوان، پروسه تغییر لوگوی علی‌بابا از شهریورماه سال گذشته به جریان افتاده و همه‌چیز به صورت درون سازمانی اجرا شده است. آن‌ها باور دارند که این ری‌برندینگ برای برند علی‌بابا لازم بوده و بر آینده این شرکت تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

آرش خسرویان همچنان اضافه کرد: استارتاپ‌ها وقتی کار خود را شروع می‌کنند، تصور درستی نسبت به مخاطب خود ندارند، این طبیعی است که پس از گذشت زمانی که جامعه مخاطب خود را می‌شناسند، ری‌برندینگ کنند و حالا این اتفاق برای علی بابا هم افتاده است.

علی بابا
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array