به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت در رویداد سالانه Ignite خود اعلام کرد که قصد دارد نام چت‌بات هوش مصنوعی Bing Chat را به Copilot تغییر دهد. هدف از این کار بهبود و تشدید رقابت با چت‌بات ChatGPT اعلام شده است.

در رویداد Ignite 2023، به حضار اعلام شد که چت‌بات هوش مصنوعی موتور جستجوی Bing از این پس Copilot in Bing نام خواهد داشت. این چت‌بات که در اوایل سال جاری میلادی را‌ه‌اندازی شده بود، به کلی تغییر هویت داده است.
به‌نظر می‌رسد که نسخه بیزینسی و ویژه این چت‌بات که به‌صورت اختصاصی برای مشتریان سازمانی طراحی و عرضه شده بود نیز قرار است از این به بعد به‌جای Bing Chat Enterprise، همان Copilot نام داشته باشد.

مایکروسافت Copilot

دلیل تغییر نام Bing Chat به Copilot

اما دلیل اصلی این تغییر نام‌های گسترده چیست؟ درحال حاضر بسیاری از خدمات هوش مصنوعی مایکروسافت نام “Copilot” را به دوش می‌کشند اما این کمپانی به کاربران خود اطمینان‌خاطر داده که هدف این ری‌برندیگ، گیج و سردرگم کردن مشتریانش نیست.
در واقع Copilot، نام دستیار هوش مصنوعی ویندوز 11 و بسیاری دیگر از سیستم‌های مایکروسافت بوده است.

قابلیت‌های منحصربه‌فرد این دستیار هوشمند به کاربران اجازه می‌دهند تا با درخواست از این چت‌بات، تنظیمات مربوط به ویندوز را به آسانی و به سرعت تغییر دهند. این دستیار جدید که به راحتی و از طریق تسک‌بار ویندوز 11 در اختیار کاربران قرار گرفته است، دسترسی به بخش تنظیمات ویندوز را برای کاربران راحت‌تر خواهد کرد. با استفاده از این ویژگی جدید، دیگر نیازی نیست که برای تنظیم یا تغییر گزینه‌ای به‌صورت دلخواه، منوهای مختلف تنظیمات ویندوز باز شود و در زمان کاربران نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

 از دیگر کاربردهای این دستیار هوش مصنوعی که به‌صورت یک سایدبار به سمت راست صفحه افزوده می‌شود، می‌توان به طراحی و ساخت آسان وبسایت‌های تخصصی اشاره کرد.

این کمپانی درباره تغییر نام این چت‌بات اظهار کرده که “هدف از تغییر نام Bing Chat، ایجاد تجربه کاربری‌ای یکپارچه و هماهنگ” است. جدا از این اظهارنظر منطقی، به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل این تغییر نام این باشد که چت‌بات هوش مصنوعی Bing Chat نتوانسته بود تغییر مطلوب را در تجربه کاربری موتور جستجوی Bing ایجاد کند.
در نتیجه، مایکروسافت تصمیم گرفته تا مسیر این دو محصول را از یکدیگر جدا کرده و بر رقابت خود با ChatGPT متمرکز شود.

تغییر نام Bing Chat، درست در بازه زمانی‌ای اتفاق افتاده که کمپانی OpenAI (تحت حمایت مالی مایکروسافت) اعلام کرده بود چت‌بات موفق ChatGPT به‌صورت هفتگی بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد!
این تغییر مسیر مایکروسافت حاکی از آن است که این غول تکنولوژی تصمیم گرفته انرژی و تمرکز خود را به “بهتر ارائه دادن چت‌بات Copilot” به‌عنوان گزینه اصلی در دسترس مصرف‌کنندگان و کسب‌و‌کارها اختصاص دهد.

Copilot
خدمات نسخه رایگان و Microsoft 365 چت‌بات Copilot

مزایای چت‌بات Copilot

البته که این تصمیم استراتژیک قرار است مزایایی را نیز در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهد. به گفته مایکروسافت، تاریخ 1 دسامبر 2023 (معادل 10 آذر 1402)، کاربرانی که با اکانت سازمانی خود وارد موتور جستجوی Bing شوند، هنگام استفاده از چت‌بات Copilot به مزایای “حفاظت از داده‌های تجاری” دسترسی خواهند داشت.

چت‌بات Bing Chat از این پس با نام جدید Copilot در آدرس Copilot.Microsoft.com و موتور جستجوی Bing در دسترس است. همچنین این ابزار قرار است در طیف وسیعی از خدمات کمپانی مایکروسافت از جمله برنامه‌های Microsoft 365، برنامه‌های اشتراکی Business Premium & Standard و غیره (بدون هیچ هزینه اضافی) به‌کار گرفته شود.
برای دیگر کاربران، هزینه استفاده از این چت‌بات ماهانه 5 دلار خواهد بود.

نکته مهم اینجاست که تغییر نام این چت‌بات به Copilot، حاکی از ایجاد تجربه کاربری مستقل برای افراد، فارغ از موتور جستجوی Bing خواهد بود.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array