به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت استخراج کریپتو هایو بلاکچین (Hive Blockchain) برای مطرح کردن نفوذ خود به هوش مصنوعی (AI) به هایو دیجیتال تکنالاجیز (Hive Digital Technologies) تغییر نام داد.

در بیانیه‌ای در 12 جولای (21 تیر)، شرکت ماینینگ مستقر در ونکوور کانادا اعلام کرد که بلاکچین را از نام خود حذف کرده است تا تمرکز شرکت بر فرصت‌های درآمدی در واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) و رایانش ابری را نشان دهد. ماموریت آن برای ایجاد پیشرفت در هوش مصنوعی و پشتیبانی از اکوسیستم جدید وب 3 می‌باشد.

“همانطور که ما تجارت GPU Cloud خود را گسترش می‌دهیم، به استراتژی نیاز داریم که هر دو طرف کسب و کار ما را بهتر منعکس کند. ما زیرساخت‌ها را برای فناوری دیجیتال نوظهور، نه فقط بلاکچین، ایجاد می‌کنیم و قصد داریم از ناوگان بزرگ پردازنده‌های گرافیکی خود برای توسعه کسب‌وکار میزبانی ابری استفاده کنیم.

این نام تمرکز رو به رشد ما را بر فناوری محاسبات ابری، هوش مصنوعی و اکوسیستم وب 3 بهتر منعکس می‌کند.”

— فناوری‌های دیجیتال هایو (@HIVEDigitalTech) 12 جولای 2023

هایو

علاوه بر این، هایو اعلام کرد که از ناوگان 38000 نفری پردازنده‌های گرافیکی انویدیا (Nvidia) برای ارائه جایگزینی کارآمدتر برای ارائه‌دهندگان خدمات ابری بزرگ به مشاغل کوچک و متوسط استفاده خواهد کرد.

کیلیچ افزود: “ما معتقدیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تقاضای قابل توجهی را برای محاسبات GPU در آینده افزایش خواهند داد.”

در حالی که امروزه اکثر شرکت‌های استخراج رمزارز بر روی ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند بیت‌کوین تمرکز می‌کنند، هایو در میان شرکت‌هایی بود که از پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج اتر، ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم، در مقیاس بزرگ استفاده کردند.

پس از تکمیل ادغام اتریوم در سپتامبر 2022 (شهریور 1401)، که شاهد انتقال بلاکچین به مکانیزم اجماع اثبات سهام بود و نیاز به ماینرها را از بین برد، پردازنده‌های گرافیکی که زمانی برای استخراج اتریوم استفاده می‌شدند به شدت کمتر سودآور بودند.

هایو اولین شرکت ماینینگی نیست که بلاکچین را از همنام خود حذف کرده است. در 3 ژانویه (13 دی 1401)، شرکت استخراج بیت کوین ریوت بلاکچین (Riot Blockchain) در تلاشی برای منعکس کردن عملیات تجاری متنوع و فزاینده، نام تجاری خود را به پلتفرم‌های Riot تغییر داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array