به گزارش ایران دکونومی، شرکت آسان پرداخت پرشین یا همان آپ، در اردیبهشت سال ۱۳۸۸  تاسیس شده است. هدف این شرکت تسهیل و گسترش خدمات پرداخت الکترونیک است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که بر مبنای (مقررات ناظر بر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت) اداره نظام پرداخت بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

در نسخه فعلی، برای استفاده از خدمات، کاربر باید صفحات را ورق بزند؛ ولی در نسخه آزمایشی که اکنون منتشر شده است، خدمات دسته‌بندی شده و برای استفاده از آنها باید پیمایش(اسکرول) کرد. از اصلی‌ترین تغییرات این است که  صفحات اصلی و داخلی کاملاً تغییر کرده است.

۱۲ بخش مختلف در دسته بندی آپ قرار دارد که در هر دسته‌بندی چندین خدمات جا‌گذاری شده است. این تغییر در راستای افزایش لذت تجربه کاربری و جداسازی خدمات انجام شده است.

 

 

قابلیت‌های آپ صرفاً به مباحث مرتبط با مدیریت مالی خلاصه نمی‌شود. آپ به افراد امکان رزرو بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما را می‌دهد و از سوی دیگر، به کمک اپلیکیشن آپ می‌توان محل اقامت خود را نیز برای سفر رزرو کرد. برای سفرهای درون‌شهری هم می‌توان از امکانات پرداخت کرایه تاکسی و بلیت مترو و بی‌آر‌تی برنامه آپ استفاده کرد. یکی از جدیدترین امکانات، آپشن پرداخت فطریه برای کاربران است. خدمات پرداخت مربوط به خودرو نظیر بیمه شخص ثالث، عوارض آزادراه، عوارض سالیانه، خلافی و طرح ترافیک نیز از طریق آپ قابل پیگیری است.
خدمات مربوط به انواع بیمه نیز از طریق آپ قابل انجام است و به طور مثال افراد می‌توانند اقساط بیمه ایران را با آپ پرداخت کنند. یکی دیگر از امکانات جذاب آپ، خدمات مربوط به سهام و بورس در این برنامه است. کاربران می‌توانند به سامانه سجام و احراز هویت بورس از طریق اپلیکیشن آپ دسترسی داشته باشند. در بخش سرمایه‌گذاری نیز برخی دیگر از خدمات بورسی مثل دسترسی به کارگزاری بانک ملی و فروش سهام عدالت گنجانده شده که حضور آنها در اپلیکیشن آپ، به گستردگی خدمات ارائه‌شده از این برنامه کمک زیادی کرده است. علاوه بر موارد ذکر شده وجود یک بخش سلامت در اپلیکیشن آپ، باعث شده تا افراد بتوانند از طریق این اپلیکیشن از خدماتی چون آزمایش در منزل، تست کرونا و نوبت برای پزشک آنلاین نیز بهره‌مند شوند. 
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array