به گزارش ایران دکونومی و به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، رئیس جمهور، احسان کیان‌خواه را به سمت دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

تلاش مستمر به منظور تصویب اهداف و خط مشی‌های اجرایی توسعه صنعت و کاربری فناوری اطلاعات، اعمال هماهنگی‌های اجرایی و فنی لازم در گسترش به کارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی؛ بهره گیری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و مردمی در توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات در خدمات عمومی، پیگیری اجرای قانون داده و اطلاعات ملی، نظارت دقیق بر پیشرفت برنامه‌های مصوب در راستای استقرار و توسعه دولت هوشمند و ایجاد بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین موضوعه برخی از خواسته‌های رئیس جمهور از دبیر جدید شورای اجرایی فناوری اطلاعات عنوان شده است.

احسان کیان‌خواه، مدرک دکتری مدیریت راهبردی و کارشناسی مهندسی نرم افزار دارد. مشاور وزیر ارتباطات در امور دولت هوشمند، هم بنیان‌گذار و رئیس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیر فناوری اطلاعات مؤسسه حسابرسی مفید راهبر از جمله مهمترین مسئولیت‌های قبلی اوست.

براساس اطلاعات روابط عمومی وزارت ارتباطات، کیان‌خواه سال‌ها به عنوان پژوهشگر و مجری طرح‌های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی بوده است و دارای تالیفات و مقالات متعدد در همین زمینه است.

همچنین تدوین «راهبردهای گسترش حضور نیروهای مردمی انقلابی در فضای مجازی» و «راهبردهای گسترش حضور بسیجیان (نیروهای انقلابی) در فضای مجازی» از جمله فعالیت‌های علمی کیان خواه است.

«افزایش سرعت اینترنت و بی توجهی مسئولین»، «فاجعه تلگرام و غفلت عمومی به گستره ایران»، «پیشنهاد تشکیل وزارت امنیت سایبری و صیانت داده‌ای» و «ساحات مرزبانی سایبری» از جمله یادداشت‌هایی است که کیان‌خواه نوشته است.

رضا باقری‌اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات پیشین، همچنان مسئولیت معاونت امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز جانشینی وزیر در کارگروه اقتصاد دیجیتال را عهده‌دار است.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array