به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از راه‌اندازی رسمی سیستم کسب‌ درآمد کاربران توییتر بلو از نمایش تبلیغات مورد تأیید توییتر در بخش پاسخ‌ها (Replies)؛ علی‌رغم مبلغ قابل‌توجه پرداختی‌ها، برخی از کاربران از شرایط این سیستم رضایت‌خاطر نداشتند و شکایت خود را شخصاً به ایلان ماسک منتقل کردند.

سیستم جدید کسب درآمد از توییتر، یکی از راهکارهای این پلتفرم برای عقب نماندن از موج محبوبیت رقیب جدید خود، Threads است. پس از دریافت بازخورد مخاطبین، ماسک با انتشار چند توییت به این موارد رسیدگی کرد.
اعتراضات و نگرانی‌های کاربران عمدتاً شامل موارد زیر هستند: نوع حساب کاربری‌ای که برای فعالیت در این سیستم مورد تأیید است، میزان بازخوردها و میزان پرداختی‌ها، محدودیت‌ها و غیره.

ماسک اعلام کرده بود که اولین مبلغ پرداختی سیستم کسب درآمد از تبلیغات کاربران توییتر بلو که در این طرح مشارکت کرده بودند، جمعاً 5 میلیون دلار خواهد بود و از فوریه سال جاری به بعد محاسبه خواهد شد. با توجه به شواهد، عده زیادی از کاربران درست به همین دلیل مبالغ بسیار زیادی، حتی تا 25 هزار دلار را بابت مشارکت خود از توییتر دریافت کرده‌اند.

درآمد

سیستم کسب درآمد توییتر، به‌روزتر از همیشه

با این حال، برخی از سیاست‌ها و قوانین پلتفرم توییتر مانع از مشارکت بعضی از کاربران در این طرح شده بود. یکی از این قوانین، “مورد تأیید نبودن پروفایل افرادی که حیوانات و یا شخصیت‌های خیالی را انتخاب کرده‌اند” می‌باشد؛ مگر اینکه این حیوانات و شخصیت‌ها مستقیماً با برند آن مجموعه در ارتباط باشد.

اکانتی با نام “Battle Beagle” (بیتل نام نوعی از نژاد سگ‌هاست) که به‌هیچ عنوان درباره سگ‌ها مطالبی منتشر نمی‌کند و عموماً به ری‌توییت کردن محتواهای دیگران مشغول است، به این قانون اعتراض کرد و ماسک در پاسخ به او نوشت: “می‌تونی از این به بعد این قانون مسخره رو لغو شده بدونی”.

یکی دیگر از مواردی که کاربران به آن اعتراض داشتند، محدودیت‌های جدید مشاهده توییت‌ها در توییتر بود. براساس این محدودیت‌ها، کاربران عادی توییتر مجاز به مشاهده هزار پست به‌صورت روزانه هستند، درحالی‌که کاربران توییتر بلو می‌توانند تا 10 هزار توییت را در سطح روزانه مشاهده کنند.

پس از اینکه یکی از کاربران فعال توییتر به ایلان ماسک اعتراض کرد که “محدودیت مشاهده روزانه من خیلی سریع اتفاق می‌افته، اما همچین مشکلی اصلاً نباید واسه کاربران توییتر بلو به‌وجود بیاد!”؛ ماسک در پاسخ نوشت:
برای رسیدن به محدودیت مشاهده روزانه 10 هزار توییت باید حداقل 8 ساعت بی‌وقفه وقت توی این پلتفرم صرف کنی، مگر اینکه توییتر دچار یه مشکل جدی شده باشه”.

همچنین پس از گذشت یک روز، در روز شنبه ماسک اعلام کرد محدودیت مشاهده توییت‌ها برای کاربران بلو تا 50% افزایش خواهد یافت و در طی چند ساعت این تغییر اعمال خواهد شد.

مالک کمپانی توییتر به کاربران اعلام کرد که به‌زودی کسب درآمد از این شبکه اجتماعی با “میزان تعداد مشاهده پروفایل کاربران” نیز فعال خواهد شد. چنین قابلیتی احتمالاً میزان پرداختی کاربران را حداقل دوبرابر خواهد کرد؛ اما باز هم این ویژگی فقط در اختیار کاربران توییتر بلو خواهد بود وگرنه ربات‌های اسپم از آن سوءاستفاده خواهند کرد.

بعد از اعتراض برخی از کاربران، ماسک به آنها نوید داد که گزینه لایو استریم برای کاربران در توییتر نیز به‌زودی به این پلتفرم بازخواهد گشت.

تغییرات و آپدیت‌های بی‌شمار ماسک در طرح کسب درآمد کاربران توییتر بلو از بخش تبلیغاتی در این پلتفرم، مصادف با سخت‌ترین روزهای این شبکه اجتماعی معروف است. با اوج گرفتن Threads، پلتفرم متن‌محور اینستاگرام (و متا) و همچنین تلاش‌های روزافزون دیگر رقبای توییتر مانند Bluesky، Mastodon، Post و غیره برای جلب توجه کاربران، توییتر در شرایط سختی قرار گرفته است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array