به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 24 می (3 خرداد)، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنگاپور (VC) فورسایت ونچرز (Foresight Ventures) اعلام کرد که 10 میلیون دلار اضافی به فورسایت اکس اکسلریتر (Foresight X Accelerator) خود اختصاص می‌دهد و مجموع آن را به 20 میلیون دلار می‌رساند. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که شرکت فاز دوم برنامه‌های شتاب‌دهنده را افتتاح می‌کند که بر روی ساخت پروژه‌های وب 3 در هوش مصنوعی (AI)، دانش صفر (ZK)، یادگیری ماشینی، بیت‌کوین، مشتقات استیکینگ لیکوئید و اکوسیستم‌های توکن غیرقابل تعویض تمرکز دارد.

پیش از این، فورسایت 10 میلیون دلار برای شتاب دهنده خود در نظر گرفته بود که در نوامبر 2022 (آبان 1401) راه‌اندازی شد. در مرحله اول، فورسایت بر روی 30 شرکت از مجموعه پروژه وب 3 خود متمرکز شد و سرمایه‌گذاری 50,000 تا 200,000 دلاری را ارائه کرد. همانطور که شتاب دهنده به فاز دوم خود می‌رود، آینده نگری 200,000 دلار به هر پروژه انتخاب شده اختصاص می‌دهد و حداکثر سه منتور و یک شریک صندوق از شرکت VC را برای ارائه راهنمایی‌های عملی تعیین می‌کند. روز دمو نیز پس از پایان برنامه برگزار می‌شود.

“همه ما در ZKML هستیم و فکر می‌کنیم در وب 3 چیزی بیش از الگوریتم‌ها یا داده‌ها وجود دارد.

ما می‌توانیم به ارتباط انسان‌ها و ایجاد ارزش احساسی با استفاده از هوش مصنوعی در وب 3 کمک کنیم.”

— فورسایت ونچرز (@ForesightVen) 16 می 2023

فورسایت که در سال 2020 (1399) تأسیس شد، دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) بیش از 400 میلیون دلار را در مجموعه VC خود ترکیب کرده است. AUM آن از 80 میلیون دلاری که در سال 2021 (1400) پس از خرید صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در سنگاپور بیتگت (Bitget) و امضای یک مشارکت محدود با ارائه دهنده کیف پول چند زنجیره‌ای بیت‌کیپ (BitKeep)، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در ژوئن 2022 (خرداد 1401)، این شرکت، سرمایه‌ای 200 میلیون دلاری را برای سرمایه‌گذاری در سری خصوصی پروژه‌های رمزارزی به دنبال دسترسی به نقدینگی در شرایط نوسان بازار راه‌اندازی کرد. ماه گذشته، این شرکت یکی از چندین VC بود که با صرافی ارز دیجیتال بیتگت برای راه‌اندازی یک صندوق 100 میلیون دلاری وب 3 با تمرکز بر پروژه‌های بلاکچین در سراسر جهان شریک شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array