به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اسپاتیفای بعد از اینکه در ماه جولای سال گذشته پلتفرم Heardle را تصاحب کرد، حالا بعد از یک سال تصمیم به تعطیلی آن گرفته است. بازی Heardle‌، یک بازی حدس موسیقی مشابه بازی حدس کلمه معروف Wordle است.

درست مانند Wordle، بازی Heardle نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا 6 بار برای حدس یک آهنگ معروف تلاش کنند. اما به جای تایپ کردن حروف برای حدس یک کلمه، کاربران به بخش ابتدایی آن موسیقی (اینترو) گوش می‌دهند و باید بر اساس آن نام آهنگ و خواننده را حدس بزنند.

سال گذشته هنگامی که اسپاتیفای پلتفرم Heardle را خریداری کرد، این کمپانی اعلام کرد که استفاده از بازی Heardle برای عموم رایگان باقی خواهد ماند.
اما حالا به گفته اسپاتیفای، بازی Heardle در روز پنجم ماه می سال جاری برای همیشه تعطیل خواهد شد. اسپاتیفای معتقد است که باید بر مسائل دیگری در زمینه کشف موسیقی‌های ارزشمند تمرکز کرد.

تغییرات پیش‌‌رو از طریق نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای در وبسایت Heardle به اطلاع کاربران می‌رسد.

 

Heardle

 

ضرر و زیان تدریجی Heardle به اسپاتیفای

در ماه‌های اخیر، اسپاتیفای راه و روش خود را در زمینه کشف موسیقی‌های جدید به کلی تغییر داده و دیگر Heardle جزئی از برنامه‌های این کمپانی برای رسیدن به این هدف نبوده است.

هرچند در زمان تصاحب Heardle توسط اسپاتیفای، این بازی به شدت فراگیر و محبوب شده بود. بر اساس گزارشات‌ به‌دست آمده، در مارچ سال 2022، بیش از 69 میلیون کاربر به‌صورت ماهانه از نسخه وبسایت موبایل و دسکتاپ این بازی استفاده کرده‌اند.

البته شایان ذکر است که پس از خریداری شدن بازی محبوب Wordle توسط روزنامه The New York Times، کاربران این بازی نیز به مرور ریزش کردند و همین مسئله ممکن است روی فروکش کردن آمار استفاده از Heardle نیز موثر بوده باشد. در هرصورت، در آن زمان اسپاتیفای آمار دقیقی از میزان استفاده یا تعداد کاربران Heardle‌ ارائه نمی‌داد و به مرور زمان به فکر اقدامی جدی درباره این مسئله افتاد.

کمی بعد از خریداری شدن Heardle توسط اسپاتیفای، این آمارها به رقم 41 میلیون کاربر فروکش کرده و به گفته اسپاتیفای از همان زمان میزان کاربران کاهش روزافرونی داشته است. به همین دلیل حفظ پلتفرم Heardle دیگر برای اسپاتیفای تصمیمی منطقی به نظر نمی‌رسد و این کمپانی تصمیم گرفته تا تمرکز خود را به روش‌های دیگری برای کشف موسیقی‌های جدید اختصاص دهد.

در بازی Heardle کاربران پس از حدس زدن آهنگ، با کلیک کردن بر روی دکمه‌ای به صفحه مخصوص آن آهنگ در اپلیکیشن اسپاتیفای هدایت می‌شدند تا نسخه کامل آن را بشنوند.
احتمال این وجود دارد که عده زیادی از کاربران، به جای کلیک کردن و شنیدن آهنگ در اسپاتیفای، صفحه بازی Heardle را به کلی بسته تا بعداً دوباره به سراغ آن بیایند.

در واقع، بازی Heardle در کمک کردن به اسپاتیفای در کشف و شناخت موسیقی‌های جدید شکست خورد و نتوانست به هدف معین شده برسد.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array