به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تنها بیش از یک سال پس از راه‌اندازی واحد کریپتو، بانک سرمایه‌گذاری مستقل آمریکایی تی‌دی‌ کاون (TD Cowen) تعطیلی کاون دیجیتال (Cowen Digital) را اعلام کرد؛ اگرچه دلیل روشنی برای آن ارائه نکرده است.
این بانک چند ملیتی کاون دیجیتال را در مارس 2022 (اسفند 1400) راه‌اندازی کرد تا از طریق 16 دارایی رمزارزی از جمله بیت کوین و اتر، مشتریان سازمانی را در معرض بازار کریپتو قرار دهد.
در آن زمان، این شرکت همچنین اعلام کرد که خدمات بیشتری را در مورد معاملات آتی، مشتقات و امور مالی غیرمتمرکز راه‌اندازی خواهد کرد. همچنین در ماه دسامبر (دی 1401) برای عملیات اروپایی خود استخدام‌های اجرایی انجام داده بود و تیمی متشکل از تقریباً 10 کارمند داشت.
با این حال، طبق ایمیل جدیدی که در حال حاضر به صورت آنلاین در حال پخش است و توسط رسانه هایی مانند بلومبرگ نیوز مشاهده شده است، کاون دیجیتال از اول ژوئن (11 خرداد) تعطیل خواهد شد.


خود بانک کاون پس از خریداری شدن توسط گروه TD Bank به مبلغ 1.3 میلیارد دلار در آگوست 2022 (مرداد 1401) در معامله‌ای که در مارس سال جاری (اسفند 1401) انجام شد، دستخوش تغییراتی شده بود.

کوین تلگراف برای اظهار نظر با شرکتی که اکنون با نام TD Cowen شناخته می‌شود تماس گرفته است و در صورت پاسخ این شرکت مقاله را به‌روز می‌کند.
این تعطیلی در بحبوحه سقوط تعدادی از شرکت‌های رمزارزی در سال گذشته و در کنار مشکلات بانکی و نظارتی ایالات متحده در سال 2023 انجام شد.
قابل ذکر است، این ایمیل نشان می‌دهد که تیم کاون دیجیتال به دنبال ادامه کار خود تحت یک سازمان متفاوت است.
بسته شدن کاون دیجیتال دومین واحد سازمانی مشتری رمزارزی است که در عرض یک هفته تعطیل می‌شود.

همانطور که بلومبرگ در گزارش 25 می (4 خرداد) گزارش داد، گروه ارز دیجیتال (DCG) شرکت سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده است که زیرمجموعه کارگزاری اصلی خود ترید بلاک (TradeBlock) را ببندد و این روند از 31 می (10 خرداد) آغاز می‌شود.
این شرکت به «زمستان رمزارزی طولانی‌مدت» همراه با شرایط سخت نظارتی در ایالات متحده اشاره کرد. کوین تلگراف همچنین در ماه فوریه (بهمن 1401) گزارش داد که DCG در سال 2022 به دلیل سرایت ناشی از ورشکستگی صندوق تأمین ارز دیجیتال ثری اروز کپیتال ( Three Arrows Capital) متحمل ضرر 1 میلیارد دلاری شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array