به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دادگاهی مستقر در هنگ کنگ، ارزهای دیجیتال را به عنوان اموالی که می‌توان در حکمی که مربوط به صرافی رمزارز منحل شده گیت‌کوین (Gatecoin) است، به رسمیت شناخت.

در گزارشی که توسط شرکت حقوقی هوگان لاولز (Hogan Lovells) منتشر شد، قاضی لیندا چان (Linda Chan) گفت که رمزارز دارای ویژگی‌های یک دارایی است. دادگاه تشخیص داد که باید از استدلال اعمال شده توسط سایر حوزه‌های قضایی پیروی کرد، مبنی بر اینکه رمزارز دارایی است و می‌تواند موضوع اعتماد را تشکیل دهد. چان خاطرنشان کرد:

“مانند سایر حوزه‌های قضایی کامن لا (common law)، تعریف ما از «مالکیت»، یک تعریف فراگیر است و قصد دارد معنای گسترده‌ای داشته باشد.”

به گفته هوگان لاولز، حکم جدید به طور بالقوه می‌تواند به متخصصان ورشکستگی در هنگ کنگ از نظر دارایی‌های دیجیتال شفافیت بیشتری بدهد. تأیید اینکه رمزارز دارایی مشابه سایر دارایی‌ها مانند سهام است، هنگ کنگ را با سایر حوزه‌های قضایی همسو می‌کند.

هنگ

در سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS)، ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی برای اهداف مالیاتی فدرال شناخته می‌شوند؛ به این معنی که اصولی که برای تراکنش‌های دارایی قابل اجرا هستند، در تراکنش‌های با استفاده از رمزارز اعمال می‌شوند. در همین حال، دادگاهی نیز رمزارز را به عنوان دارایی در چین به رسمیت شناخته است. در سال 2019 (1398)، تصمیم دادگاه اینترنتی هانگژو (Hangzhou)، بیت کوین را به طور قانونی به عنوان دارایی دیجیتال به رسمیت شناخت.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array