به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی Nikola قصد دارد 270 نفر از کارمندان خود یا به عبارتی 23% از کل نیروی کار خود را تعدیل نیرو کند. همچنین این کارخانه کامیون‌سازی به جهت کاهش هزینه‌ها، توسعه و عرضه کامیون‌های برقی را در ناحیه آمریکای شمالی محدود خواهد کرد.

این کمپانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که 150 نفر از کارکنان بخش برنامه‌های اروپایی، و همچنین 120 نفر دیگر از کارکنان را که در پایگاه‌های شهر فینکس و شهر کولیج در ایالت آریزونا مشغول به‌کار هستند را تعدیل نیرو خواهد کرد. با احتساب این تعدیل نیروی اخیر در کمپانی Nikola، حدوداً 900 نفر به کار خود در این مجموعه ادامه خواهند داد.

Nikola

هدف نهایی، کاهش هزینه‌های Nikola

به گفته کارخانه Nikola این تغییرات منجر به صرفه‌جویی سالانه 50 میلیون دلار در هزینه‌های مربوط به پرسنل خواهد شد. همچنین در نتیجه این تعدیل نیروها، انتظار می‌رود هزینه‌های کلی این کارخانه تا سال 2024 به کمتر از 400 میلیون دلار کاهش یابد.

در نتیجه این تصمیمات، ارزش سهام کمپانی Nikola حدود 15% در روز جمعه افت کرده بود، اما در ادامه و با انتشار بیانیه این کارخانه، ارزش سهام مجدداً 1.7% افزایش یافت.

مایکل لوشلر، مدیرعامل این کارخانه در اظهارات خود گفت: “کمپانی Nikola قصد دارد که مسیر بیزینسی جدیدی را در سه‌ماهه کاری پیش‌رو طی کند. ما با تمرکز بر عرضه خودروهای خود به ناحیه آمریکای شمالی، قصد داریم میزان آلاینده‌های ناشی از تولید و فعالیت کارخانه‌ها را به صفر رسانده و بر توسعه سلول‌های هیدروژنی متمرکز شویم.”

او ادامه داد: “کامیون‌های برقی Nikola در حال حاضر عملکرد بسیار خوبی در بازار و در میان مشتریان دارند و سلول‌های سوخت هیدروژنی نیز به‌زودی به مراحل تولید خواهند رسید. ما به‌طور مستمر و مؤثر درحال مدیریت هزینه‌ها و کاهش خرج و مخارج هستیم.”

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array