به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ۲۲۰۰ نفر از کارمندان شرکت کاریابی Indeed، حالا خودشان باید دنبال کار جدیدی باشند.
در یک جلسه همگانی، کریس هایمز مدیر عامل کمپانی Indeed، اعلام کرد که این کمپانی حدوداً ۱۵٪ از کارکنان خود را اخراج کرده‌است.

در نوشته‌ای منتشر شده در وبسایت رسمی این کمپانی، هایمز توضیحات بیشتری درباره چرایی این تصمیم ارائه کرد. او گفت که انتظار می‌رود رونق بازار شغل‌یابی باز هم فروکش کند. روش کار کمپانی Indeed بدین صورت است که به شرکت‌های مختلف اجازه حمایت مالی عنوان‌های شغلی را می‌دهد و از این طریق این عنوان‌های شغلی در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.
اما هایمز اعلام کرد که در فصل گذشته، اسپانسرهای مالی تا ۳۳٪ کاهش یافته‌اند و موقعیت‌های شغلی در دسترس نیز تا ۳.۵٪ افت داشته‌اند.
او گفت با کاهش تعداد موقعیت‌های کاری از زمان پاندمی کرونا، کمپانی Indeed بیشتر از حد توان خود تحمل کرده‌است و چاره‌ای جز چنین تصمیم‌گیری‌ای نداشته‌اند.

 

همچنین هایمز، مدیرعامل Indeed نیز قرار است با ۲۵٪ کاهش در حقوق خود مواجه‌ شود.
به فاصله یک ساعت بعد از اعلام این خبر، کارکنان ایمیلی حاوی وضعیت فعلی خود در کمپانی دریافت کردند. موضوع این ایمیل‌ها از دوحالت خارج نبود: یا “موقعیت شغلی شما تحت‌تاثیر قرار گرفته‌است” و یا “موقعیت شغلی شما تحت‌تاثیر قرار نگرفته‌است”.

 

تعدیل نیرو

به دلیل وجود برخی محدودیت‌های محلی، وضعیت کارمندان در انگلستان، ایرلند، هلند و ژاپن هنوز نامشخص است. کمپانی Indeed پکیج کاملی از حقوق و مزایا به کارمندان تعدیل نیرو شده پیشنهاد داده‌است که از بین آنها می‌توان به حقوق کامل ۱۶ هفته کاری، دسترسی به خدمات درمانی و دیگر مزایا اشاره کرد.
همچنین کارمندان شعبه ایالات‌متحده شامل ۴ ماه بیمه نیز خواهند‌ شد‌. آنها همچنین می‌توانند لپ‌تاپی که کمپانی Indeed در اختیارشان گذاشته بود را برای خود نگه‌دارند، البته شایان ذکر است که دسترسی آنها به سیستم‌های کاری بلافاصله قطع خواهد شد.

هایمز اعلام کرد که این تعدیل نیروها سراسری بوده و همه تیم‌ها در همه مقاطع را تحت‌تاثیر خواهد گذاشت. آنها قبل از گرفتن چنین تیمی با مشاوران مختلف جلساتی برگزار کردند تا از کارکرد آن اطمینان حاصل کنند.

 

تعدیل نیرو اتفاقی است که اخیراً در کمپانی‌های حوزه تکنولوژی فراگیر شده‌است. در همین هفته اخیر، متا و آمازون به دلیل بحران اقتصادی هزاران کارمند خود را اخراج کرده‌اند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array