به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اخبار منتشر شده، فضای ابری Dropbox نیز به دیگر غول‌های حوزه تکنولوژی در پروسه تعدیل نیروی کارکنان پیوسته است. این کمپانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدوداً 16 درصد از نیروی کار خود، یعنی 500 نفر از کارکنان را اخراج خواهد کرد. به گفته مدیرعامل این کمپانی، درو هیوستن، دلیل این تعدیل نیرو، کاهش رشد و “ظهور اجتناب‌ناپذیر دوران هوش مصنوعی” است.

این اولین تعدیل نیروی صورت گرفته توسط کمپانی Dropbox از ژانویه سال 2021 است. در آن زمان و به دلیل بروز همه‌گیری کرونا، تقریباً 315 نفر از کارمندان اخراج شدند.

این تغییرات پیش‌رو، از طریق یک یادداشت شخصی از طرف مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار کمپانی Dropbox، درو هیوستن، به اطلاع کارکنان رسید و همچنین در کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز ثبت و بایگانی شد.

در سند ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، این مسئله قید شده که کمپانی Dropbox، به دلیل تعدیل نیروی کارکنان متحمل هزینه‌ای از 37 میلیون دلار تا 42 میلیون دلار خواهد شد. این خسارت‌ها در گزارش مالی سه‌ماهه دوم این کمپانی ثبت خواهند شد.
انتظار می‌رود که نتایج به‌دست آمده از گزارش مالی سه‌ماهه اول کمپانی Dropbox، مطابق پیش‌بینی‌ها و یا حتی فراتر از آنها ظاهر شود. این گزارش مالی پنج‌شنبه هفته آینده، چهارم ماه می منتشر خواهد شد.

با این حال، با وجود این تناقض که Dropbox رسماً درآمد و سودآوری خوبی دارد، به گفته درو هیوستن این کمپانی قصد دارد تصمیمات پیش‌گیرانه‌ای اتخاذ کرده و بخشی از نیروهای خود را اخراج کند. و قدم بعدی پس از این تعدیل نیرو، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید برای عقب نماندن از سرعت تغییرات است؛ مخصوصاً با در نظر گرفتن اینکه میزان رشد در این کمپانی افت قابل توجهی داشته است.

Dropbox

تعدیل نیروی کارکنان با وجود سودآوری خوب Dropbox

درو هیوستن در بیانیه خود نوشت: “با وجود اینکه کسب‌وکار ما سوددهی مناسبی دارد، اما سرعت و میزان رشد رضایت‌بخش نیست. بخشی از این پروسه ناگزیر است و به دلیل بلوغ به‌وجود آمده در کسب‌وکارهای فعلی و موجود ماست. اما اخیراً، به دلیل بروز رکود اقتصادی فشار بسیار زیادی به مشتریان و کاربران ما و در نهایت به خود ما نیز وارد شده است. در نتیجه، بعضی از سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته منفعت بسیاری به همراه داشتند، اکنون بی‌مصرف تلقی می‌شوند.

مسئله جالب توجه در حرف‌های درو هیوستن این است که او ظهور هوش مصنوعی را یکی از عوامل تاثیرگذار در این تصمیم دانست.

او ادامه داد: “دوران ظهور و سلطه هوش مصنوعی بالاخره از راه رسیده است. ما برای سالیان طولانی عقیده داشتیم که ظهور هوش مصنوعی به ما قابلیت‌های شگفت‌انگیز و فوق‌العاده خواهد داد و تماماً پروسه کاری و دانش ما را زیر و رو خواهد کرد. و مدت‌هاست که برای رسیدن به چنین آینده‌ای تلاش می‌کنیم.”

برای کسانی که نگران بودند که ظهور هوش مصنوعی باعث از دست رفتن موقعیت شغلی آنان شود، این اخبار جدید بسیار پریشان‌کننده خواهد بود. البته ممکن است افراد بدبین‌تر و بی‌تفاوت‌تری معتقد باشند که اکنون زمان مناسبی برای این تعدیل نیروها و کاهش هزینه‌ها به قیمت حفظ بازار و سرمایه‌گذاران باشد.

به گفته مدیرعامل Dropbox، کارمندانی که تحت‌تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند، امروز به آنها اطلاع داده خواهد شد و تا فردا (جمعه) وظایف کاری آنها به اتمام می‌رسد. قبل از این تعدیل نیرو، تعداد کارکنان این کمپانی به 3125 نفر می‌رسید.

بر اساس گزارشات ثبت شده، تا این لحظه در سال 2023 حدود 184 هزار نفر از کارکنان حوزه تکنولوژی در بیش از 620 کمپانی مختلف از کار بی‌کار شده‌اند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array