به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم پخش آنلاین و استریم موسیقی SoundCloud، در اقدامی حدود 8% از کل نیروی کار خود را اخراج کرده است.

هدف این تعدیل نیرو، دستیابی کمپانی SoundCloud به سودآوری در سال جاری است. این دومین تعدیل نیروی این کمپانی در چندسال اخیر به حساب می‌آید. در آگوست سال گذشته، حدوداً 20% از کارکنان این کمپانی کار خود را از دست داده بودند.

در یادداشت ارسال شده به کارمندان، مدیرعامل SoundCloud، الیا ستون، اعلام کرده که این کمپانی قصد دارد با کاهش تعداد کارکنان خود، بالاخره در سال 2023 به سودآوری برسد.
او در این یادداشت نوشته بود: “این تصمیم، تصمیمی چالش‌برانگیز اما حیاتی برای تضمین آینده بیزینس ما بود. برای دستیابی به سودآوری در سال جاری، مجبور به اعمال برخی تعدیل نیروها هستیم، اما این روند برای قدم‌های بعدی پلتفرم ما لازم است.”

ستون ادامه داد: “برای دستیابی به هدف خود و تضمین آینده‌ای روشن، باید با چنین تصمیمات دشواری کنار بیایم. پلتفرم SoundCloud درحال حاضر تامین‌کننده امنیت شغلی میلیون‌ها هنرمند در سراسر جهان است. همچنین ما در SoundCloud به میلیون‌ها کاربری که برای لذت بردن از موسیقی به ما می‌پیوندند نیز خدمات‌رسانی می‌کنیم.”

او بر این نکته تاکید کرد که: “تضمین آینده و موفقیت پلتفرم SoundCloud در دستیابی به هدف‌های تعیین شده بسیار مهم است. ما قصد داریم به کمک این سرویس استریم فرهنگ‌های مختلف را معرفی کنیم و پناهگاهی همیشگی برای هنرمندان و طرفداران باشیم.”

این تعدیل نیرو، اولین اقدام جدی ستون پس از منصوب شدن در سمت مدیرعامل SoundCloud در ماه مارچ بود. پیش از او، مایکل وایزمن این مسئولیت را بر عهده داشت.

SoundCloud

سودآوری کمپانی SoundCloud

در طی چندسال گذشته، پلتفرم SoundCloud همکاری‌های بسیاری با دیگر کمپانی‌های موسیقی و سازمان‌های مربوطه از جمله Merlin و Warner Music Group در جهت تقویت برنامه‌های آینده خود داشته است.
یکی از این برنامه‌ها، برنامه استریم قدرت گرفته از طرفداران است. در این برنامه، هزینه حاصله از گوش دادن و استریم آهنگ‌ها توسط کاربران، میان هنرمندان و آهنگسازان توزیع می‌شود.

کمپانی SoundCloud ادعا می‌کند که حدود 130 میلیون کاربر فعال دارد. درحال حاضر بیش از 320 میلیون قطعه موسیقی از بیش از 40 میلیون هنرمند و آهنگساز در این پلتفرم موجود است.

اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های حوزه موسیقی روزهای خوبی را تجربه نمی‌کنند و درحال تقلا برای رسیدن به سودآوری هستند. سال گذشته، اپلیکیشن هندی Gaana که کمپانی Tencent حامی مالی آن بود، خدمات‌رسانی خود را به خدمات اشتراکی و پولی تغییر داد. پس از آن، چند پلتفرم مشابه نیز از این اقدام تبعیت کردند.

منبع: TechCrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array