به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قانونگذاران تگزاس در مجلس سنای این ایالت لایحه‌ای را به تصویب رساندند که هدف آن حذف مشوق‌های مالی برای ماینرهای ارز دیجیتالی است که تحت این محیط نظارتی ظاهراً دوستانه مشغول فعالیت می‌کنند.

لایحه 1751 سنا روز 12 آوریل (23 فروردین) در هشتاد و هشتمین جلسه قانونگذاری مجلس سنای ایالت تگزاس، با 30 رای موافق و یک 1 مخالف، به تصویب رسید. به‌موجب این قانون جدید، بخش‌هایی از خدمات آب و برق و قانون مالیاتی این ایالت اصلاح شده و محدودیت هایی برای شرکت‌های ماینینگ کریپتو درنظر گرفته می‌شود.

این لایحه در مرحله بعد، به مجلس نمایندگان تگزاس منتقل می‌شود، تا در جلسه روز 13 آوریل (24 فروردین) خود این قانون را مورد بحث قرار دهد.  در صورت تصویب در مجلس نمایندگان، این قانون به امضای فرماندار تگزاس، گرگ ابوت (Greg Abbott) خواهد رسید که حامی این لایحه بوده است.

لایحه ماینینگ

واکنش جامعه کریپتو به لایحه پیشنهادی

لایحه 1751SB  توجه زیادی را از سوی گروه‌های مدافع رمزارزها از جمله اتاق تجارت دیجیتال و صندوق غیرانتفاعی ساتوشی اکشن (Satoshi Action Fund) جلب کرده است. این سازمان‌ها از ساکنان تگزاس خواسته‌اند که مخالفت خود با این لایحه را از طریق نمایندگان محلی خود اعلام کنند، به علاوه اینکه قصد دارند حامیان ماینینگ کریپتو را روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) در یک گردهمایی در کنگره ایالت تگزاس جمع‌ کنند.

طبق این قانون پیشنهادی، مشوق‌های مالی شرکت‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال که در برنامه‌ای با هدف جبران کاهش بار در شبکه برق تگزاس شرکت دارند، تا 10 درصد محدود می‌شود. برخی از شرکت‌های فعال در مراکز داده نیز از سپتامبر 2023 دیگر هیچ تخفیفی در مالیات دولتی دریافت نمی‌کنند.

فرد تیل (Fred Thiel)، مدیرعامل شرکت ماینینگ ماراتون دیجیتال (Marathon Digital Holdings)، قبل از رای گیری در مجلس سنا به کوین تلگراف گفته بود: «مقامات منتخب ما در مجلس فقط بلدند از چکش استفاده کنند، آنها یورش به صنعت کریپتو را مدت‌هاست که آغاز کرده‌اند و در این میان ماینرها نیز درگیر شده‌اند.»

تیل افزود در صورت تصویب این لایحه در تگزاس، برخی از شرکت‌های ماینینگ، از جمله ریوت (Riot Platforms)، که در برنامه کاهش بار شبکه برق شرکت دارند، احتمالاً با کاهش درآمد روبرو خواهند شد. به گفته مدیر عامل شرکت مارتون دیجیتال، همه ماینرهایی که در این ایالت فعالیت دارند تحت تأثیر سیاست کاهش مالیات قرار خواهند گرفت، و به طور بالقوه منجر به آن می‌شود که این شرکت‌ها درباره ادامه کار خود تگزاس تجدید نظر کنند.

سیاستمداران در حال حاضر سعی دارند فعالان صنعت کریپتو و بیت کوین در آمریکا را به خارج از کشور سوق دهند، و تنها معنی این کار این است که کشورهایی که ایالات متحده نمی‌خواهد کنترل این فناوری را در اختیار داشته باشند، قدرت بیشتری در این صنعت پیدا خواهند کرد.

گفتنی است که شرکت ماراتون دیجیتال بخش زیادی از برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین خود در ایالت تگزاس را از طریق یک مزرعه بادی تامین می‌کند. سایر شرکت های فعال در این ایالت شامل شرکت‌های بزرگی همچون Core Scientific، Riot Platforms، White Rock Management و Argo Blockchain هستند.

شرکت کُر ساینتیفیک (Core Scientific) در ماه دسامبر 2022 (دی 1401) اعلام ورشکستگی کرد، اما همچنان به کار استخراج در تگزاس ادامه می دهد، در حالی که آرگو (Argo) در همان زمان اعلام کرد که قصد دارد تأسیسات تگزاس خود را به گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) بفروشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array