به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)، قانون جدیدی در حوزه دارایی‌های دیجیتال و امنیت و اصلاحیه‌هایی در قوانین موجود را به تصویب رسانده است. لازم به ذکر است که سیستم حقوقی این منطقه ویژه اقتصادی که میزبان بیش از 5000 موسسه مالی و تجاری برتر امارات است، برگرفته از قوانین انگلیس است.

بر اساس بیانیه‌ رسمی DIFC ، این تحولات قانونی همگام با تحولات سریعی صورت می‌گیرند که در تجارت بین المللی و بازارهای مالی در حال وقوع هستند و نوعی اطمینان و اعتماد مشروع برای سرمایه‌گذاران و کاربران بازار دارایی‌های دیجیتال به ارمغان می‌آورند. هدف از این اقدام، به کارگیری یپشرفت‌های متعدد در حوزه فناوری و ارائه یک چارچوب قانونی قوی و معافیت‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال عنوان شده است. ژاک ویسر (Jacques Visser)، مدیر ارشد حقوقی DIFC Authority گفت:

«به عقیده ما این قانون اولین مصوبه قانونی است که به طور جامع ویژگی‌های حقوقی دارایی‌های دیجیتال را تحت لوای قانون مالکیت به رسمیت می‌شناسد.»

قانون دارایی‌های دیجیتال (Digital Assets Law) هفت صفحه متن به همراه ضمائم آن را دربرمی‌گیرد. این مصوبه حداقل شش قانون قبلی را اصلاح می کند.  DIFC در بیانیه خود خاطرنشان کرد که تغییرات در قانون تعهدات (Law of Obligations)، سوابق الکترونیکی را از نظر عملکردی با سوابق کاغذی معادل‌سازی می‌کند.

قانون جدید دارایی های دیجیتال

مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)، مقررات ارزهای دیجیتال خود را در سال 2022 به‌روزرسانی کرد. این شرکت در سال 2023 تخصیص سوبسید برای مجوزهای شرکت‌های هوش مصنوعی و Web3 را آغاز نمود. این مرکز در سال 2023 به سود خالص 203 میلیون دلاری رسید که 45 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. در آن سال تعداد شرکت‌های ثبت شده از جمله صندوق‌های تامینی و شرکت‌های اروپایی و آمریکایی افزایش 34 درصدی را به ثبت رساند.

در حالی که ادعا شده است قوانین جدید دارایی‌های دیجیتال در نوع خود اولین است، دبی اولین حوزه قضایی نیست که به موضوع کریپتو به عنوان یک کلاس دارایی پرداخته است. سال گذشته، دادگاه‌های چین، سنگاپور و هنگ کنگ احکامی را درباره دارایی‌های دیجیتال به عنوان دارایی صادر کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array