به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پروژه کریپتوکارنسی ورلد کوین (Worldcoin) با موانع دیگری روبه‌رو شده است، این بار در کنیا، جایی که دولت یک کمیته پارلمانی 15 نفره را برای بررسی این دارایی بحث برانگیز تشکیل داده است.

یک روزنامه محلی گزارش داد که دولت کنیا یک کمیته پارلمانی 15 نفره به ریاست گابریل تونگویو (Gabriel Tongoyo)، نماینده ناروک غرب تشکیل داد تا پروژه بحث برانگیز کریپتو را بررسی کند. کمیسیون مجلس 42 روز فرصت دارد تا این پروژه را بررسی و گزارش خود را به کمیسیون مجلس ارائه کند.

کوین تلگراف با نماینده پارلمان تماس گرفت تا درباره نگرانی‌ها و پرونده آنها علیه ورلد کوین اطلاعاتی کسب کند، اما تا زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد.

تحقیقات پارلمانی در مورد پروژه کریپتو تقریباً سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که کنیا فعالیت‌های ورلد کوین را به دلیل شکست این پروژه با دستورات دولت برای توقف اسکن عنبیه کاربران به حالت تعلیق درآورد.

کمیته

کیندیکی کیتوره (Kindiki Kithure)، دبیر کابینه داخلی که نقش کلیدی در تعلیق عملیات ورلد کوین ایفا کرده است، به کمیته مجلس نمایندگان گفت که دولت نگران فعالیت‌های ورلد کوین برای ثبت نام شهروندان و جمع‌آوری داده‌های عنبیه چشم است که به گفته او همه این‌ها خطرات امنیتی جدی دارند.

به غیر از کمیته پارلمانی، پروژه ورلد کوین با رد همه جانبه از سوی نهادهای نظارتی مختلف در کنیا مواجه شده است. دادگاه همچنین پس از تشکیل پرونده توسط دفتر کمیسر داده، فعالیت ورلد کوین را به حالت تعلیق درآورد. دادگاه دستور داد که داده‌های جمع آوری شده توسط ورلد کوین بین آوریل سال گذشته تا آگوست 2023 (فروردین 1401 تا مرداد 1402) باید در انتظار تکمیل شکایت حفظ شود.

ورلد کوین، یک پروژه رمزارزی متمرکز بر شناسه دیجیتال که کوین WLD ارز دیجیتال بومی خود را برای اسکن عنبیه چشم کاربران ارائه می‌کند، در میان جنجال‌ها و هیاهو راه‌اندازی شد. این پروژه در مرحله آزمایشی خود نزدیک به 2 میلیون کاربر را جذب کرد. با این حال، با راه‌اندازی این پروژه برای عموم در بیش از ده‌ها کشور، گزارش‌های مختلفی از تاکتیک‌های بحث برانگیز این پروژه منتشر شد و دولت‌های نیجریه، بریتانیا، آرژانتین، آلمان و کنیا را بر آن داشت تا در مورد این پروژه تحقیق کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array