به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی یوتیوب از اپلیکیشن جدیدی به‌نام YouTube Create رونمایی کرده است. به گفته این کمپانی، هدف از توسعه YouTube Create این است کاربران بتوانند مستقیماً در گوشی هوشمند خود ویدیوهای ضبط‌شده را ادیت کنند.

همچنین این اپلیکیشن جدید افراد بیشتری را به ساختن ویدیوهای Shorts (مشابه سبک ویدیوهای کوتاه تیک‌تاک) در پلتفرم یوتیوب ترغیب خواهد کرد. معمولاً ادیت و ساخت ویدیوهای مخصوص تیک‌تاک از ویدیوهای مخصوص یوتیوب آسان‌تر است. و همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت روزافزون اپلیکیشن تیک‌تاک می‌باشد.

یوتیوب

رقابت پایاپای تیک‌تاک و یوتیوب

همچنین ایجاد و عرضه یک اپلیکیشن جداگانه برای ادیت ویدیوها توسط کمپانی یوتیوب، به‌نحوی یادآور حرکت گذشته تیک‌تاک و انتشار جداگانه اپلیکیشن ادیت اختصاصی آن یعنی CapCut است.
این اپلیکیشن که محبوبیت بسیار زیادی میان کاربران و تولیدکنندگان محتوا دارد، امکان ساختن و ادیت کردن ویدیوهای مختلف برای انتشار در تیک‌تاک و دیگر پلتفرم‌ها را برای کاربران میسر کرده است.

کمپانی یوتیوب با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود نوشت: “اپلیکیشن YouTube Create ابزارهای مختلف ادیت ویدیو از جمله ویرایش، برش و تدوین دقیق کلیپ‌ها – قابلیت‌های پیشرفته صداگذاری – دسترسی به آرشیو عظیمی از فیلترها، افکت‌ها، موسیقی‌های رایگان و همچنین تکنولوژی روز دنیا برای ساختن ویدیوی بعدی یوتیوب بدون نیاز به یک نرم‌افزار پیچیده ادیت تصاویر و ویدیوها را به کاربران هدیه می‌دهد.”

دانلود کردن اپلیکیشن جدید YouTube Create کاملاً رایگان است و نسخه بتای اندروید آن در مناطق محدودی شامل آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، اندونزی، هند، کره‌جنوبی و سنگاپور منتشر شده است. به گفته سخنگوی رسمی یوتیوب، این کمپانی قصد دارد نسخه iOS این اپلیکیشن را سال آینده به کاربران عرضه کند.

رونمایی از اپلیکیشن ویرایش ویدیوی YouTube Create تنها بخشی از اقدامات اخیر این پلتفرم برای تجهیز ابزارهای کاربران و بهبود تجربه کاربری است. در رویداد Made on YouTube اعلام شد که این کمپانی قصد رونمایی از چندین قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته از جمله ابزار “Dream Screen” برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه ویدیوهای Shorts را دارد.

دسترسی به نسخه بتا در گوگل‌پلی

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array