به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، حدود دو ماه پیش کمپانی متا در رویداد Meta Connect از جدیدترین همکاری خود با کمپانی ری‌بن (Ray-Ban) رونمایی کرده بود. عملکرد این عینک‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی نسبت به نسل قبلی خود بهبود چشمگیری یافته بود.

عینک هوشمند متا

مشخصات کلی عینک هوشمند ری‌بن کمپانی متا

دومین نسل عینک‌های هوشمند ری‌بن، ظاهر کلاسیک و همیشگی این عینک‌ها را دارند و مشابه عینک طبی و یا آفتابی معمولی هستند. متا سعی کرده در روند ساخت این عینک هوشمند، ایرادات نسخه قبلی را رفع کرده و این محصول را یک قدم به کاربردی‌تر بودن نزدیک‌تر کند.

در سمت راست لنزها یک دوربین 12 مگاپیکسلی جای‌گذاری شده که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 1080p را دارد. همچنین حافظه داخلی این عینک‌های هوشمند 32 گیگ درنظر گرفته شده و به‌صورت حدودی امکان ذخیره کردن 500 تصویر و 100 ویدیوی 30 ثانیه‌ای در آن وجود دارد. تمام محتواها به‌صورت همزمان در اپلیکیشن Meta View سینک و ذخیره خواهند شد.

اسپیکرهای نسل جدید عینک‌های هوشمند متا ری‌بن دارای 50% قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی هستند. ساختار اسپیکر این عینک‌ها Open-Ear می‌باشد. در نتیجه امکان اتصال مستقیم ایرپاد اپل و یا بادز سامسونگ به عینک متا وجود ندارد و کاربران باید برای پاسخ به تماس‌ها و یا گوش دادن به موسیقی با اسپیکرهای بیرونی تطابق یابند.

علاوه‌بر قابلیت تولید محتوا، لایو زنده ویدیویی در اینستاگرام و فیسبوک، پاسخگویی به تماس‌ها و غیره؛ یکی دیگر از جالب‌ترین قابلیت‌های این عینک توانایی ترجمه آنی و همزمان هر متنی است.

قیمت درنظر گرفته شده برای این دستگاه هوشمند 299 دلار به ازای لنزهای استاندارد، 329 دلار به ازای لنزهای پلاریزه (Polarized) و 379 دلار به ازای لنزهای ترانزیشن (Transitions) می‌باشد. قیمت لنزهای طبی نیز براساس شماره عینک متغیر خواهد بود.

عینک هوشمند متا

رونمایی از دستیار هوشمند عینک متا

حالا پس از چند ماه، به‌نظر می‌رسد که کمپانی متا بالاخره رضایت داده تا جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه گجت‌های مجهز به هوش مصنوعی را برای آزمایش در اختیار کاربران قرار دهد. متا امروز اعلام کرد که قصد دارد از قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی متصل‌شده به این عینک‌های هوشمند رونمایی کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل این کمپانی با انتشار یک ریلز جدید، قابلیت‌های جدید این سیستم هوش مصنوعی را به کاربران معرفی کرد. او با نشان دادن یک تی‌شرت و گفتن عبارت “Hey Meta” برای فعال‌سازی، از این عینک هوشمند خواست تا یک شلوار مناسب و ست با این لباس را به او پیشنهاد دهد.
عینک هوشمند ری‌بن با توصیف کردن آن تی‌شرت، چند پیشنهاد مرتبط برای انتخاب شلوار مناسب را به او ارائه کرد. همچنین زاکربرگ از دستیار هوش مصنوعی این عینک برای ترجمه متن و خواندن متن زیر عکس‌ها نیز استفاده کرد.

تشخیص اشیاء توسط عینک هوشمند متا

زاکربرگ در مصاحبه ماه سپتامبر خود با وبسایت The Verge، درباره قابلیت‌های چندرسانه‌ای این دستیار هوشمند صحبت کرده و گفته بود که کاربران می‌توانند “در طول روز درباره سؤالات مختلف خود با این دستیار صحبت کنند”. به این معنا که افرادی که دارای این عینک هوشمند هستند؛ می‌توانند فارغ از زمان و مکان درباره هرچیزی که به آن نگاه می‌کنند، یا درباره آن سؤالی دارند؛ با این هوش مصنوعی تعامل داشته باشند.

قابلیت ترجمه آنی از اسپانیایی به انگلیسی

براساس ریلز به‌اشتراک‌گذاشته شده توسط زاکربرگ، این دستیار عملکرد بسیار خوبی در توصیف تصاویر، ایجاد متون مرتبط با عکس‌ها و همچنین خلاصه‌سازی یا ترجمه آنی متون درخواستی داشته است.

این دوره آزمایشی قرار است به‌صورت بسیار محدود و با حضور “عده منتخبی از کاربرانی که اعلام حضور کنند” برگزار شود. کاربران علاقه‌مند برای شرکت در این دوره آزمایشی و دسترسی به قابلیت‌های عینک هوشمند متا و ری‌بن می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array