به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همزمان با رشد شبکه بلاکچین ترون و افزایش روزافزون کاربران آن، توسعه‌دهندگان شبکه به شکلی فعال برنامه‌هایی را برای بهبود عملکرد شبکه ارائه می‌دهند. پیش از این تیم توسعه‌دهندگان ترون، پروپوزالی برای مقابله با یک چالش بزرگ در این شبکه طراحی کرده بودند که اکنون پذیرفته شده و به طور رسمی در این شبکه پیاده‌ شده است.

طبق اعلامیه اخیری که در توییتر ترون به اشتراک گذاشته شد، توسعه‌دهندگان این شبکه به اجماع، به اجرای پروپوزالی رای داده‌اند که برای کمک به تغییر محدودیت پهنای باند رایگان (freenetlimit ) و کاهش آن از 1500 به 600 در شبکه ارائه شده بود.

توییت ترون

طبق اعلام این شبکه بلاکچین، هدف اصلی این پروپوزال، اصلاح پارامترهای مرتبط با مدل پهنای باند، به منظور کاهش حجم تراکنش‌های شبکه‌ای بود که در دسته تراکنش‌های «کم ارزش» (low-value network transactions) قرار می‌گیرند. پس از اجرای این پروپوزال، کاربران می‌توانند 2 تراکنش رایگان ترون (TRX) و توکن‌های TRC10 انجام دهند. این طرح از ارسال 1 تراکنش رایگان TRC20 نیز پشتیبانی می‌کند.

پایان تراکنش‌های کم ارزش شبکه ترون

جامعه پروتکل ترون در یک پست GitHub با عنوان “پروپوزالی برای تنظیم پارامترهای پهنای باند مدل شماره 560″، به توضیح انگیزه اصلی این پیشنهاد، آنچه باید حل شود و تأثیر بلندمدت آن بر اکوسیستم ترون پرداخت.

طبق پستی که Halibobo1205، توسعه دهنده شبکه ترون منتشر کرد، این بلاکچین اخیراً شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد تراکنش‌های انجام شده در این شبکه بوده است. رشد سریع حجم تراکنش‌ها در شبکه منجر به افزایش روزانه حجم تراکنش‌های شبکه و عبور از مرز 11 میلیون شده است. این نقطه عطف ترون را در جایگاهی بالاتر از شبکه رقیب خود یعنی اتریوم قرار می‌دهد، زیرا حجم تراکنش روزانه در این شبکه تقریباً 11 برابر بیشتر از اتریوم است.

پس از انجام تحلیل‌های آماری، تعداد زیادی تراکنش کم ارزش و جعلی شناسایی شد. همچنین مشخص شد که تعداد انگشت شماری از اکانت‌ها از پهنای باند رایگان روزانه برای ارسال مقادیر زیادی از تراکنش‌های کم ارزش استفاده می‌کنند که منابع شبکه را تقلیل می‌داد و توسعه کل ساختار شبکه را دچار آسیب می‌کرد.

با کاهش موثر پهنای باند رایگان روزانه، تراکنش‌های کم ارزشی که توسط تعداد زیادی حساب با استفاده از پهنای باند رایگان انجام می‌شود، حذف خواهد شد. در نهایت، شبکه ترون از توسعه‌دهندگان خواسته است ایده‌ها و نظرات بیشتری را برای به حداقل رساندن تأثیر این کار بر سایر تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه ارائه دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: crypto-news-flash

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array