به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، امین گون سیرر (Emin Gün Sirer)، مدیر عامل شرکت آوا لبز (Ava Labs)، از مقامات ایالات متحده می‌خواهد که از نوآوری مسئولیت‌پذیر بلاکچین حمایت کنند و هشدار می‌دهد که اگر این کار را نکنند با “عواقب فاجعه بار” روبه‌رو خواهند شد.


اظهارات گون سیرر در دفاع از آنچه او به عنوان “فناوری انقلابی” توصیف می‌کند، بخشی از شهادتی است که او قرار است در 13 ژوئن (23 خرداد) به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه کند. حضار شامل رئیس پاتریک مک هنری (Patrick McHenry)، عضو رتبه بندی ماکسین واترز (Maxine Waters) و سایر اعضای کمیسیون مجلس می‌باشد.


هدف شهادت گون سیرر توضیح این است که چگونه بلاکچین می‌تواند با ایجاد خدمات دیجیتالی «کارآمدتر، قابل اعتمادتر و قابل دسترس‌تر برای همه» جامعه را متحول کند.

“شهادت کتبی من برای جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس در مورد بلاکچین و آینده دارایی‌های دیجیتال اکنون عمومی است. می‌توانید آن را بخوانید.”
— امین گون سیرر 12 در ژوئن 2023

این جلسه در بحبوحه اقدامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و سناتور الیزابت وارن برای ایجاد “ارتش ضد رمزارزی” برگزار می‌شود.
اما گون سیرر نگران است که چنین اقدامی نتیجه معکوس و عواقب شدیدی برای اقتصاد کشور داشته باشد:


عدم درک قدرت فناوری بلاکچین، چه به دلیل عدم درک و چه به دلیل ترس‌های نابجا از این فناوری، عواقب فاجعه باری در پی خواهد داشت.

او افزود که «شکست» در ارائه یک «چارچوب نظارتی معقول» نه تنها رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه «انجام فعالیت‌های غیرقانونی را برای بازیگران بد آسان‌تر می‌کند».


من مفتخرم که سه شنبه آینده در مورد نیاز به نوآوری بلاکچین رایگان، ایمن و مسئولانه در ایالات متحده در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان صحبت کنم. من مشتاقانه منتظر هستم تا از شایستگی‌های فنی و علمی این سیستم‌ها دفاع کنم.
— امین گون سیرر، 9 ژوئن 2023

مدیر عامل آوا لبز توضیح داد که ایالات متحده “موج اول انقلاب اینترنت” را در اوایل دهه 2000 برنده شد، زیرا “آزادی مسئولانه برای نوآوری” را امکان‌پذیر کرد.

او اکنون از مقامات ایالات متحده می‌خواهد که همین مسیر را در آنچه که او به‌عنوان «دنیای بومی دیجیتال» توصیف می‌کند، دنبال کنند.
“همانطور که ما به سمت دنیای دیجیتالی بومی‌تر، با کمک هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و جامعه کار از خانه حرکت می‌کنیم، باید به طور فزاینده‌ای بر انتقال دیجیتالی بومی و قابلیت برنامه‌ریزی ارزش تکیه کنیم.”
گون سیرر گفت: “بلاکچین‌ها پاسخ فناوری روشن به این نیازها هستند.”


“بازار قابل آدرس برای دیجیتالی کردن دارایی‌های جهان و انتقال ایمن ارزش از طریق اینترنت بیشتر از مجموع ارزش تمام دارایی‌های موجود است.”

گون سیرر نیز تنها چهره صنعتی نیست که این دیدگاه را به اشتراک می‌گذارد.
در مصاحبه‌ای با CNBC Crypto World در 8 ژوئن (18 خرداد)، مدیر عامل چین لینک لبز (Chainlink Labs)، سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، توضیح داد که “کاملاً اجتناب ناپذیر” است که بسیاری از ارزش اقتصادی جهان به زودی راه خود را در زنجیره یا همان آنچین پیدا کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array