به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  درست یک سال پیش در چنین روزی، یعنی پنجم جولای 2023، متا به طور رسمی تردز (Threads) را راه‌اندازی کرد. یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن که در اصل برای رقابت با ایکس (X) ساخته شده بود. مارک زاکربرگ به مناسبت یک سالگی شبکه اجتماعی تردز، در حساب کاربری خود در این پلتفرم اعلام کرد که این سرویس اکنون بیش از صد و هفتاد و پنج میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

تردز، از یک سال پیش تا امروز

تردز (Threads) در زمان راه‌اندازی، یک شبکه اجتماعی کاملاً ساده بود، اما کم کم ویژگی‌های بیشتری دریافت کرد و اکنون به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار دارد. در ابتدا برای داشتن اکانت تردز لازم بود که شما در اینستاگرام یک حساب کاربری داشته باشید. اما بعدها متا راه حلی را پیشنهاد کرد که افراد بتوانند حساب تردز خود را بدون حذف حساب اینستاگرام حذف کنند. یعنی به نوعی وابستگی این شبکه به اینستاگرام را از بین برد.

اوایل سال جاری نیز اپلیکیشن اختصاصی Threads برای ویندوز 10 و 11منتشر شد. بر اساس گزارشات متا، در حال حاضر، 63 درصد از پست‌های این شبکه اجتماعی فقط پیام‌های متنی هستند. با این حال، از هر چهار پست تردز یک پست حداقل یک تصویر را شامل می‌شود.

تردز threads

جالب است بدانید در این بازه یک ساله، بیش از پنجاه میلیون تگ در Threads تولید شده است و سه تگ اول آن عبارتند از PhotographyThreads, BookThreads و GymThreads.

شایان ذکر است که یک روز پس از راه‌اندازی تردز، توییتر که بعدها به ایکس تغییر نام پیدا کرد، اخطاریه‌ای قانونی برای متا ارسال نمود که در آن مدعی شده بود این شرکت ده‌ها کارمند سابق توییتر را به استخدام خود درآورده است و این خطر افشای اسرار تجاری توییتر را بیشتر می‌کند. این دعوای حقوقی از سوی ایکس، هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

مارک زاکربرگ اعلام کرده است که به مناسبت یک سالگی تردز قصد دارد در به روزرسانی آخر نسخه موبایلی برنامه، ویژگی آیکون‌های سفارشی را به آن اضافه کند. درواقع، با این به‌روزرسانی، پنج آیکون جدید وجود خواهد داشت که کاربران می توانند یکی از آنها را به سلیقه خود انتخاب کنند. به علاوه، هر روز یک آیکون جدید به برنامه اضافه خواهد شد و این روند تا دوازده جولای امسال ادامه خواهد داشت. گفتنی است که این آیکون‌ها توسط جامعه طراحان Threads طراحی شده اند.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array