به گزارش ایران دکونومی، آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل، از تاریخچه و دستاوردهای چندساله این شرکت گفت. سهام شاتل موبایل به‌صورت کامل به گروه شاتل تعلق دارد. این شرکت را می‌توان موفق‌ترین شرکت از میان ۹ شرکتی دانست که موفق به دریافت پروانه MVNO شدند.

کریم بیگی دستاوردهای شاتل موبایل را تنها Multi MNO کشور، بزرگترین MVNO ایران و منطقه، طراحی، پیاده‌سازی و توسعه ایده نوآورانه «سیم‌کارت هوشمند» برای اولین بار در ایران و دنیا، طراحی و پیاده‌سازی داخلی بیش از ۲۶ محصول فنی به عنوان “ساخت شاتل موبایل” و ارائه اولین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور توصیف کرد.

یکی از دستاوردهای مهم شاتل، سیم‌کارت هوشمند است. با اضافه شدن پشتیبانی از اپراتور دوم در سال ۹۶، شاتل با چالشی برای حفظ اتصال گوشی به شبکه‌های مخابراتی مواجه شد. همزمان با اعمال تحریم‌های شدید آمریکا، شرکت‌های خارجی از فروش فناوری به شرکت‌های ایرانی خودداری کردند.

به همین خاطر شاتل موبایل به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان فناوری جدیدی برای بررسی و تحلیل پوشش و کیفیت شبکه اپراتورهای موبایل ایجاد کرد. این سیستم به کمک هوش مصنوعی و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا دسترسی خاصی، بین اپراتورهای مختلف سوییچ می‌کند. البته کاربر به دلخواه خود از طریق کد USSD یا اپلیکیشن و وب‌سایت نیز امکان جابه‌جایی دستی را دارد.

کریم بیگی می‌گوید از همان ابتدا اعلام کردیم که عرضه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر کسرشارژ، با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، در استراتژی ما نیست و در مقابل بخشی از خدمات ارزش افزوده و باشگاه مشتریان شاتل موبایل شامل خدمات دسترسی به فیلم و سریال، آموزش آنلاین، فروشگاه آنلاین، سلامت، سرگرمی و خدمات اقامتگاهی به صورت رایگان برای مشترکین سیم کارت‌های شاتل موبایل ممکن شده است.

به گفته آرش کریم بیگی، تعداد مشترکین شاتل موبایل در دومین سال راه‌اندازی تنها ۲۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت، ولی این روند در سال بعد به ۳۳ درصد رشد نسبت به سال قبل رسید و پس از آن در سال ۹۹ با ۴۸ درصد، در سال ۱۴۰۰ با ۵۳ درصد و در سال ۱۴۰۱ با ۸۹ درصد رشد نسبت به سال قبل، روند افزایشی خود را شدت بخشید. (فارنت)

مخارج کاربران به سود شاتل موبایل است؟

محمدحسن شانه‌ساززاده، رئیس هیئت مدیره شاتل موبایل، طی این نشست از کاهش ترافیک این اپراتور به دلیل فیلترینگ طی یک سال گذشته خبر داد. وی گفت: ما سال گذشته تقریباً 40 درصد ترافیکمان را از دست دادیم که از نظر اقتصادی برای شرکت بسیار زیان‌ده بود. باور دارم روند فیلترینگ هم ادامه دارد و سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. همین‌طور در برخی مواقع محدودیت‌هایی روی اینترنت بین‌الملل وضع می‌شود تا نسبت ترافیک داخلی به خارجی را تنظیم کنند که موجب زیان اپراتورهاست.

براساس پایش‌های داخلی و گزارش‌های منتشر‌شده، کاربران ایرانی حداقل ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای داشتن فیلترشکن هزینه می‌کنند. شانه‌ساززاده تشریح کرد: این درست است که درحال‌حاضر کاربران زیادی با VPNها سرو‌کار دارند و حالا اختلال‌ها هم به‌نظر کمتر شده است؛ اما واقعیت اینجاست که فیلترشکن‌ها هزینه زیادی را برای کاربر به‌وجود می‌آورند و البته همه از آن‌ها به‌طور دائم استفاده نمی‌کنند.

او تأکید دارد که فروش VPN و یا استفاده از آن سودی به جیب اپراتور نمی‌برد و اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت همچنان با مشکلاتی برای ارائه اینترنت باکیفیت روبه‌رو هستند. (دیجیاتو)

شاتل موبایل

شاتل موبایل به بورس می‌رود؟

کریم‌بیگی در ادامه به ورود شاتل موبایل به باشگاه میلیونی‌ها اشاره کرد و گفت: ما جزو معدود اپراتورهای مجاز در سطح جهانی هستیم که وارد باشگاه میلیونی‌ها شده‌ایم. اما از آنجا که هنوز وارد بورس نشده‌ایم، هنوز نمی‌خواهیم تعداد کاربرانمان را اعلام کنیم.

شانه‌ساززاده هم با تکمیل صحبت‌های کریم‌بیگی به موضوع ورود به بورس شاتل پرداخت و توضیح داد: فعلاً در حال بررسی مقدمات ورود به بورس شاتل هستیم و اینکه شاتل موبایل بخواهد به طور جداگانه وارد شود یا خیر هنوز برنامه مشخصی برای آن نداریم. فعلاً تمرکز ما روی ورود شاتل به بورس است.

همچنین در حاشیه نشست شانه‌ساززاده اعلام کرد با استعفای نخجوانی، مدیرعامل شاتل موافقت شده است و از این پس شجا‌ع‌الدین میرطاووسی مدیرعامل شاتل خواهد بود. (پیوست)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array