به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جهت‌گیری نزولی در نمودار قیمت آوالانچ (AVAX) به وضوح دیده می‌شود. با وجود اینکه آوالانچ پنجمین بلاکچین بزرگ از نظر کل ارزش قفل شده  (TVL) است، اما فعالیت در بخش دیفای (DeFi) آن در ماه‌های اخیر با رکود ملموسی همراه بوده است. در همین حال، صرافی غیرمتمرکز سوشی سوآپ (SushiSwap) از راه‌اندازی مجموعه محصولات v3 خود بر بستر آوالانچ خبر داد.

پرایش اکشن اخیر این رمزارز فرصت خوبی برای نوسان‌گیری را در اختیار فروشندگان قرار داده است. علیرغم اینکه ساختار کلی بازار نزولی بود، اما تسلط فروشنده‌ها، نوسانات قیمت را در 48 ساعت گذشته بالا برده است. اگر آوالانچ (AVAX) به زیر 13.5 دلار کاهش یابد، شاهد ادامه روند نزولی قیمت خواهیم بود.

گفتنی است که این دارایی دیجیتال اکنون بدون تغییر محسوس نسبت به 24 ساعت گذشته، با قیمت 13 دلار و 83 سنت معامله می‌شود.

احتمال تداوم روند نزولی برای آوالانچ

در بازه زمانی روزانه، ساختار کلی بازار نزولی است. نمودار 4 ساعته جفت ارز آوالانچ در برابر دلار آمریکا (AVAX/USDT) نیز این روند نزولی را در حال پیشرفت نشان می‌دهد. در ماه می (اردیبهشت-خرداد) نیز قیمت مجموعه‌ای از کف‌ها و سقف‌های پایین‌تر را تشکیل داده است.

به بیان دقیق‌تر، تراز 13.88 دلار که ابتدای ماه به عنوان حمایت عمل می‌کرد، از دست رفت و قیمت آواکس (AVAX) روز 25 می (4 خرداد) به 13.71 دلار رسید. روز 5 ژوئن (15 خرداد)، قیمت تا مرز 13.48 دلار کاهش یافت و نشان داد که خرس‌ها همچنان نیروی غالب در بازار هستند. با وجود جهش قیمت تا مرز 14.6 دلار در روز 7 ژوئن (17 خرداد)، ساختار بازار همچنان نزولی باقی ماند.

نمودار آوالانچ
نمودار قیمت آوالانچ (AVAX/USDT)؛ منبع: TradingView

در نمودار فوق، سطوح اصلاحی فیبوناچی (زرد کم رنگ) ترسیم شده نشان می‌دهند که سطح اصلاحی 78.6% در تراز 14.62 دلار قرار می‌گیرد که ناتوانی گاوها (خریداران) در بالا بردن قیمت را توضیح می‌دهد. در صورت افت دوباره قیمت، حمایت موجود در نزدیکی 13.76 دلار وارد عمل می‌شود.

ثابت ماندن CVD اسپات و عدم حضور خریداران آوالانچ

همانطور که اشاره شد، قیمت آواکس روز چهارشنبه تا سطح 14.62 دلار جهش کرد. با این وجود، CVD اسپات به کاهش خود ادامه داد. در 24 ساعت گذشته، این معیار ثابت بود که حاکی از به حاشیه رانده شدن خریداران و افزایش فشار فروش است.

در همین زمان، بهره باز در بازارهای فیوچرز آوالانچ اندکی افزایش یافته و به حدود 10 میلیون دلار رسیده است. با این حال، زمانی که قیمت در تراز 14.6 دلار ریجکت شد، بهره باز کاهش بیشتری را تجربه کرد. این پیشروی به عدم حضور کافی خریداران اشاره دارد. به طور کلی، احساسات نزولی هم در بازه‌های زمانی پایین و هم در بازه‌های زمانی بالا غالب است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array