به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بلک راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، در اقدامی جسورانه، سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های ماینینگ بیت کوین را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. بر اساس گزارش TheMinerMag، این حرکت استراتژیک که در اصل بر پذیرش رو به رشد ارزهای دیجیتال در جریان اصلی بازارهای مالی تاکید دارد، سرمایه گذاری بلک راک در شرکت‌های ماینینگ ماراتون، ریوت و کلین اسپارک را از 76 میلیون دلار به 775 میلیون دلار در یک سال افزایش داده است که نشان‌دهنده افزایش ده برابری این سرمایه‌گذاری در بحبوحه نوسانات بازار بی‌ثبات ارزهای دیجیتال است.

افزایش حضور بلک راک در صنعت ماینینگ چه پیامدهایی دارد؟

گسترش سبد درارایی‌های بلک راک در این حوزه، نشان‌دهنده روند گسترده‌تر صنعت نوپای کریپتو در میان سرمایه‌گذاران نهادی است که به ارزش بالقوه درازمدت آن به ویژه در بخش ماینینگ بیت‌کوین پی برده‌اند. بلک راک به ترتیب با افزایش 100%، 36% و 205% سهام خود در ماراتون، ریوت و کلین اسپارک نه تنها به افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها کمک کرد، بلکه جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در اکوسیستم مالی صنعت ماینینگ تثبیت نمود.

این سرمایه‌گذاری در حالی صورت گرفته است که طبق داده‌های درون زنجیره‌ای موجود، هش ریت بیت کوین با جهشی قابل توجه به رکورد جدیدی رسیده است.

بلک راک و افزایش هش ریت بیت کوین

به علاوه، ارزش سهام شرکت‌های ماینینگ تحت تأثیر نوسانات قیمت بیت کوین اخیراً به شدت اصلاح شده بود. علاوه بر این، مشارکت سایر مدیران دارایی مهم مانند Hansainvest و Vanguard در فضای ماینینگ بیت کوین، جذابیت این بخش را بیشتر مورد توجه قرار داده است. افزایش سهام Hansainvest در بخش‌های استراتژیک Iris Energy و Vanguard از طریق ETF و صندوق‌های شاخص، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را که برای سرمایه گذاری در رونق استخراج رمزارزها به کار گرفته شده است، برجسته می‌کند.

همانطور که صنعت ماینینگ رمزارزها به تکامل خود ادامه می‌دهد، هجوم سرمایه‌های نهادی از سوی شرکت‌های شناخته‌شده‌ای مانند بلک راک می‌تواند تغییرات قابل توجهی را در زیرساخت‌های مالی این صنعت اعمال کرده و در عین حال، ایجاد نوآوری و به طور بالقوه تثبیت بازار را تسریع کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ultramining

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array