به گزارش ایران دکونومی، مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت از ثبت نام ۱۴۰ هزار نفر برای خرید خودروی برقی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار خودروی برقی وارد کشور شده، بنابراین برای تحویل به متقاضیان از شیوه قرعه‌کشی استفاده می‌کنیم.

مهلت خرید از سامانه جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی دیروز به اتمام رسید در این مرحله هفت خودرو برای متقاضیان عرضه شده بود.

مراحل فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای برقی

مرحله اول: بلوکه کردن یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) و ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای برقی

مرحله دوم: اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی

مرحله سوم: ارسال دعوتنامه از سوی عرضه‌کنندگان و عقد قرارداد با خریداران

 اولویت‌بندی‌ها تحویل خودروهای برقی چه زمانی انجام می‌شود؟

دوشنبه هفته جاری (هفتم خرداد ماه) اولویت‌بندی‌ها انجام خواهد شد،و پس از اینکه متناسب با تعداد خودروهای موجود، افراد مشخص شوند و در اصطلاح رزرو (تا زمان واریز وجه) صورت گیرد، عملاً الباقی مشمول «عدم تخصص» یا «ابطال» خواهند بود و از این نوبت حذف خواهند شد و همچون مدل عرضه خودروهای بنزینی اینگونه نخواهد بود که مجدد در همین گروه امکان ثبت‌نام داشته باشند؛ مگر آنکه فردی از منتخبان (افرادی که به شرکت‌ها معرفی می‌شوند) از واریز وجه منصرف شود و وجه خودروها را واریز نکنند، در این صورت به سراغ افرادی خواهیم رفت که حذف شده‌اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: بنابراین افرادی که عدم تخصیص داشته باشند، ابطال صورت می‌گیرد و این افراد برای ثبت‌نام در طرح عرضه خودروهای برقی، بایستی از اول ثبت‌نام کنند.

پول‌های بلوکه شده در حساب وکالتی چه زمانی آزاد می‌شود؟

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، بر اساس ابلاغ به بانک‌ها از دوشنبه هفته جاری بانک‌ها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت باید نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده متقاضیان اقدام کنند.

تحویل خودروهای برقی چند روز طول می‌کشد؟

اولویت بندی برای تحویل خودروهای برقی به متقاضیان بر اساس قرعه‌کشی انجام می‌شود و افراد در نوبت تحویل این خودروها قرار می‌گیرند و در مدت ۹۰ روز که سازمان حمایت تعیین کرده این خودروها تحویل مشتریان می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array