به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته ارزش بیت کوین در برابر ین ژاپن به نقطه عطف بی‌سابقه‌ای رسید و رکورد 7,870,000 ین را ثبت کرد. این بالاترین رقمی است که این جفت ارز از نوامبر 2021 تاکنون شاهد بوده است. در آن زمان، آخرین رکورد ثبت شده مربوط به ارزش بیت کوین در برابر ین ژاپن 7,794,000 JPY بود.

این افزایش ارزش بیت کوین در برابر ین همزمان با افزایش قابل توجه 25 درصدی قیمت این دارایی طی دو هفته گذشته رخ داده است. در همین حال دیدیم که ارزش آن در برابر دلار آمریکا افزایش 22 درصدی را در مدتی مشابه ثبت کرده است. این افزایش قیمت بیت کوین در بحبوحه تحولات نظارتی قابل توجهی رخ داده است که در ژاپن، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان شاهد هستیم.

مقامات ژاپنی در اقدامی غیرمنتظره، مجوزی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر محلی صادر کرده و به آنها اجازه داده است در پروژه‌های ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. این اقدام تغییر قابل توجهی نسبت به محدودیت‌هایی است که قبلاً در این کشور اعمال می‌شد.

تحولات نظارتی ژاپن

تحولات اخیر در مواضع ژاپن مقابل ارزهای دیجیتال

ژاپن با صدور مجوز برای شرکت‌های مشارکت محدود (LP) جهت خرید و نگهداری دارایی‌های رمزنگاری شده، قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک داخلی در استارتاپ‌های Web3 را افزایش دهد.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (METI) ژاپن با اصلاح چهار قانون کلیدی، از جمله قانون موافقتنامه‌های مشارکت محدود سرمایه‌گذاری، لایحه‌ای را برای ترویج و توسعه مشاغل و صنایع جدید از طریق افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی تصویب کرده است.

این اصلاحیه به شرکت‌های LP در این کشور اجازه می‌دهد در ازای سهم متناسبی از سود سرمایه‌گذاری، در شرکت‌های استارتاپی مرتبط با ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. این اقدام می‌تواند منجر به افزایش تعداد استارتاپ‌های رمزارزی و مبتنی بر بلاکچین در ژاپن شود.

لازم به ذکر است که قبل از تصویب این لایحه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ژاپنی از هرگونه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزپایه منع شده بودند. در نتیجه، استارتاپ‌های مبتنی بر Web3 در این کشور غالباً متکی به حمایت سرمایه‌گذاران خارجی بودند.

علاوه بر این، ژاپن تلاش دارد مسائل حقوقی مربوط به انتشار ین دیجیتال را تا بهار سال 2024 برطرف کند. گزارشی که روز 26 ژانویه منتشر شد نشان داد که نه بانک مرکزی (BoJ) و نه دولت این کشور هنوز به طور رسمی راه‌اندازی پروژه ین دیجیتال را تایید نکرده‌اند.

همزمانی در رکوردشکنی بیت کوین در ژاپن و تغییر قوانین، بر تحولات قابل توجه و بی‌سابقه در چشم‌انداز بازار نوپای کریپتو تاکید دارد. از آنجایی که علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به دارایی ‌های دیجیتال در سرتاسر جهان در حال افزایش است، اقدامات نظارتی اخیر، می‌تواند این کشور را به عنوان یک بازیگر کلیدی در زمینه پذیرش و نوآوری‌های رمزارزی در جهان معرفی کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array