به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اینوستینگ»، انتشار آمار افزایش قیمت تولید کننده ایالات متحده در ماه ژوئیه، باعث بالا رفتن ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شد و قیمت طلا را پایین آورد. طلا سومین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه کرد.

هر اونس طلا در حال حاضر در کانال 1914.17 مورد معامله قرار می‌گیرد. انتشار آمار اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه (18 مرداد) نشان داد، شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور افزایش متعادلی در ماه ژوئیه داشته که امید به پایان روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش می‌دهد.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلز زرد به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا چهارمین افزایش هفتگی متوالی خود را تجربه کردند.

چشم انداز قیمت طلا

به نظر می‌رسد طلا پس از روند کاهشی اخیر در نقطه عطف مهمی قرار گرفته است. در صورتی که فلز زرد نتواند به خوبی از سطح 1947 دلار حمایت کند، امکان دارد به سمت میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA 200) در 1902 دلار حرکت کند. ادامه این روند حرکت به سمت سطوح بعدی در متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50) کانال 1896 را امری محتمل می‌سازد.

تسویه روزانه زیر میانگین متحرک نمایی 5 هفته‌ای در 1919 دلار، روند کوتاه مدت طلا را نزولی نگه می‌دارد.

مشاهده واکنش بازار به منطقه 1902 تا 1896 دلار جالب خواهد بود، چرا که ممکن است به طور قابل توجهی بر روند بعدی قیمت فلز گرانبها تأثیر بگذارد و منجر به اصلاح عمیق‌تر به 1850 دلار یا از سرگیری دوره صعودی کوتاه مدت به کانال 1950 دلار شود.

اگر این منطقه خریداران را جذب کند، تسویه متحرک نمایی 5 روزه در کانال 1919 دلار، مقاومت فوری 1929 دلار را به دنبال خواهد داشت. تثبت بالای این سطح حرکت به سمت سطوح بالاتر را مهیا خواهد ساخت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array