به گزارش ایران دکونومی، بورس طی جلسه معاملاتی یکشنبه (22 مرداد) ارزش معاملات خرد۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و سرمایه‌گذاران حقیقی ۱۰۹ میلیارد تومان جریان نقد از بازار خارج کردند. در آن سوی بازار اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون درآمد ثابت و مختلط نیز از خروج پول در امان نبودند و ۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش هم خارج شد.

از مهمترین دلایل رکود بازار سرمایه می‌توان به اخبار مثبت سیاسی پیرامون در دسترس قرار گرفتن منابع مسدود در کره جنوبی و نیز کاهش انتظارات تورمی ناشی از افزایش فروش نفت و کنترل نقدینگی اشاره نمود. در شرایطی که ارزش معاملات خرد ناچیز به شمار می‌رود، کاهش انتظارات تومی و بدبینی حاکم، اصلاح قابل توجه شاخص را در روز آغازین هفته رقم زد.

پیش بینی بورس 23 مرداد 1402

شاخص کل بورس پس از رسیدن به کف بلند مدت خود و همچنین میانه کانال میان مدت خود، در حال نوسان در این محدوده است. در صورتی که شاخص بورس از نخستین تراز مقاومتی خود در کانال 2 میلیون و 100 هزار عبور کند، امکان رشد تا سقف تاریخی و سپس شروع یک رالی صعودی میان مدت بیش از پیش وجود خواهد داشت. به نظر می‌رسد که شاخص در ریز موج‌های خود، در حال آماده شدن برای زدن سقف‌های جدید است و سرمایه‌گذارانی که در محدوده شاخص 2 میلیونی اقدام به سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و درست نموده‌اند را پشیمان نخواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array