به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، نقره نسبت به احتمال توقف افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در جلسه روز چهارشنبه (29 شهریور) واکنش نشان داده و صعودی شد. تصمیمات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در چشم‌انداز کوتاه مدت نقره اهمیت بالایی دارد.

در ساعت 06:21 به وقت گرینویچ، نقره اسپات با 0.1138 دلار یا 0.49 درصد افزایش در کانال 23.176 دلار معامله شد. معاملات آتی کومکس (Silver) تحویل دسامبر به 23.455 دلار رسید که 0.069 دلار یا 0.30 درصد افزایش داشت.

سقوط سهام آسیایی جذابیت نقره را برای سرمایه گذاران افزایش داد، از سوی دیگر سیاست‌های بانک مرکزی چین احساسات بازار را صعودی کرده است. فلز گرانبها توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است، زیرا عملکرد فعلی قیمت نشان می‌دهد که توقف احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه سیاست‌گذاری 29 شهریور 1402، از قیمت این فلز گرانبها حمایت خواهد کرد. عملکرد این فلز گرانبها تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله شاخص‌های اقتصادی و تصمیمات بانک‌های مرکزی قرار دارد.

تاثیر چین بر بازارهای نقره

آمار تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین از تخمین‌ها فراتر رفت و به خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا در فلزات و کالاها دامن زد. بانک مرکزی چین نیز با کاهش ذخایر نقدی مورد نیاز بانک‌ها، به احساسات صعودی بازارها کمک کرد. این شاخص‌های قوی احتمالاً باعث افزایش بیشتر تقاضا برای فلزاتی مانند نقره در بزرگترین مصرف‌کننده فلزات جهان (چین) می‌شود.

انتشار آمارهای اخیر ایالات متحده منجر به کاهش ارزش دلار شد و فلزات گرانبها را برای کسانی که با ارزهای دیگر معامله می‌کنند مقرون به صرفه‌تر کرد. در نتیجه، علی‌رغم اینکه معامله‌گران کومکس (COMEX ) موقعیت‌های خرید خود را کاهش دادند، نقره اسپات سودهای خوبی را کسب کرد. به نظر می‌رسد تضعیف یوان در چین باعث شده که مصرف کنندگان به خرید فلزات گرانبها روی بیاورند، این موضوع بر قیمت فلزات گرانبها تاثیر گذار بوده است.

چشم‌انداز کوتاه مدت

قیمت نقره به شدت به پویایی نرخ بهره حساس است و در حال حاضر بازار به جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو (29 شهریور) نزدیک می‌شود. در صورتی که بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف و یا ثابت نگاه دارد، یک افزایش قابل توجه نقره ای در راه است. در مقابل، هر گونه حرکت رو به بالا در نرخ بهره می‌تواند جذابیت این دارایی بدون بازده را برای سرمایه گذاران کاهش دهد.

با توجه به شاخص‌های مختلف و چشم‌اندازهای اقتصادی، احساسات کوتاه‌مدت بازار برای نقره صعودی به نظر می‌رسد. نشست آتی فدرال رزرو احتمالاً این روند را تأیید یا رد می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array