به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در حال یک حرکت رفت و برگشتی بوده و در حال تثبیت هستند.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز جمعه (24 فوریه، 6 اسفند) اندکی کاهش یافته است، زیرا شاهد رفتارهای پر سر و صدا هستیم. در این مقطع، به نظر می‌رسد که بازار همچنان شاهد نوسانات و کاهش زیادی خواهد بود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که سطح 72.50 دلار چندین بار حمایت قابل توجهی داشته است، بنابراین کانال ذکر شده تعیین کننده روند خواهد بود. یکی دیگر از بازه‌های قیمتی مورد توجه، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در نزدیکی سطح 78.16 دلار است.

مقاومت اصلی در حال حاضر کانال نزدیک به 82.50 دلار می‌باشد. علاوه بر این، متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) دقیقاً بالاتر از محدوده معاملاتی است که ما در آن قرار داریم، و البته این چیزی است که معامله‌گران تکنیکال به آن توجه می‌کنند. با تمرکز معامله‌گران بر کاهش تولید نفت خام روسیه در آینده، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI)  از پایین‌ترین سطح خود برگشت. روسیه قبلاً اعلام کرده بود که تولید خود را در ماه مارس 2023 به میزان 500,000 بشکه در روز کاهش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت در جریان معاملات روز جمعه (24 فوریه، 6 اسفند) تلاش کردند تا صعودی شوند، اما در نهایت مقدار قابل توجهی از سود را برای آزمایش سطح 81 دلار پس دادند. در این مرحله، بازار همچنان در محدوده‌ای مانند بازار نفت خام WTI به رفت و برگشت ادامه می‌دهد. برای شروع، هیچکس واقعاً مطمئن نیست که آیا اقتصاد جهانی به زودی دور دیگری از تقاضا را آغاز خواهد کرد یا خیر؟.

نقطه اصلی حمایتی نفت خام برنت سطح 77.50 دلار است، و سطح مقاومت اصلی نیز کانال 90 دلار می‌باشد. درست مثل نفت خام وست تگزاس، اینجا هم نزدیک به متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار داریم. نفت خام برنت علیرغم تقویت دلار و افزایش بازدهی خزانه‌داری از پایین‌ترین سطح خود فاصله گرفته است. در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر به عنوان یک کاتالیزور نزولی مهم برای بازارهای نفت عمل می‌کند، معامله‌گران بر افزایش تقاضا از چین متمرکز هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام WTI

نمودار هفتگی نفت خام

بازار نفت وست تگزاس اینترمدیت در طول هفته اندکی کاهش یافت، اما ما دقیقاً بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای و البته سطح 72 دلاری هستیم که در گذشته شاهد سر و صدای زیادی بوده‌ایم. ما می‌توانیم از سطح 82.50 دلار عبور کنیم، بنابراین احتمال صعودی شدن بازار تا سطح 90 دلار وجود دارد. با این حال، اگر به عقب برگردیم و به زیر سطح 72 دلار برسیم، سطح 70 دلار در ابتدا هدف قرار می‌گیرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارنفت خام برنت نیز در طول هفته معاملاتی نیز نوسانی بود و اندکی کاهش یافت. ما اساساً بین میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای که دقیقاً زیر سطح 90 دلار قرار دارد و متحرک نمایی 200 روزه که دقیقاً در سطح 77.50 دلار قرار دارد، گیر کرده‌ایم.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی به بالای سطح 2.50 دلار رسید. گاز طبیعی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، زیرا فروشندگان کوتاه مدت در حال بستن موقعیت های خود هستند. معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که هوای سردتر تقاضا برای گاز طبیعی را افزایش می‌دهد. در صورتی که گاز طبیعی بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 EMA) نزدیک به سطح 2.60 دلار قرار گیرد، روند صعودی به خود خواهد گرفت.

نمودار گاز طبیعی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array