به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نقره در حال کاهش است زیرا سرمایه گذاران منتظر صورتجلسه سیاست فدرال رزرو هستند. افزایش بازدهی خزانه‌داری و موضع محتاطانه فدرال رزرو بر قیمت نقره فشار می‌آورد.

سرمایه گذاران فلز صنعتی در حال آماده شدن برای انتشار آخرین صورتجلسه سیاست گذاری فدرال رزرو هستند تا بینشی در مورد زمان کاهش احتمالی نرخ بهره کسب کنند. با وجود کاهش کنونی قیمت نقره، بازار همچنان به دلیل تقاضای قوی سرمایه گذاران به خوبی حمایت می‌شود، به ویژه با توجه به اینکه طلا در نزدیکی بالاترین سطح خود قرار دارد.

هر اونس نقره امروز 2 خرداد 1403، با 0.37 دلار یا 1.16 درصد کاهش، در رنج 31.61 دلار معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت نقره

در کوتاه مدت، به دلیل رویکرد محتاطانه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره و افزایش بازدهی خزانه داری، قیمت نقره ممکن است با فشار نزولی مواجه شود. با این حال، چشم انداز بنیادی با حمایت از خرید مداوم طلا توسط بانک مرکزی که پشتوانه تقاضا است، مثبت باقی می‌ماند.

معامله گران باید داده‌های آتی تورم، به ویژه شاخص قیمت مصرف کننده (PCE) را که 31 می (جمعه 11 خرداد) منتشر خواهد شد، برای تعیین جهت گیری بازار مورد توجه قرار دهند. به طور کلی، احساسات بازار با احتیاط صعودی بوده و پتانسیل کاهش به عنوان فرصت‌های خرید تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه 70 قرار داد که به معنای منطقه خرید بیش از حد است. هرگونه عقب نشینی در این برهه زمانی، خریداران را جذب بازار خواهد نمود. از سوی دیگر، در صورتی که قیمت نقره به بالای 30 دلار در هر اونس برسد، روند صعودی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

تحلیل تکنیکال قیمت نقره

نقره در روز چهارشنبه 2 خرداد اندکی کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران صعودی منتظر کاتالیزور بعدی هستند که می‌تواند قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی بالاتر ببرد. آنچه مسلم است خریداران بسیاری آماده ورود به این بازار صعودی هستند.

عبور از مقاومت بلندمدت 32.48 دلار، نشانه از سر گیری روند صعودی خواهد بود. اگر این حرکت با حجم معاملات بالاتر از میانگین حمایت شود، می‌توانیم شاهد شتاب به سمت یک سطح مقاومت بلندمدت دیگر در 34.35 دلار باشیم.

اگر سرمایه‌گذاران طولانی مدت کنونی مجبور به خروج شوند، می‌توانیم شاهد شکست بزرگی باشیم زیرا تا زمانی که میانگین متحرک 50 روزه در 27.30 دلار باشد، بازار حمایت قوی نشان نمی‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array