به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، بازارهای طلا در ابتدای جلسه معاملاتی روز چهارشنبه (3 آبان) سعی کردند افزایش پیدا کنند، اما به نظر می‌رسد در این مرحله قدرت صعودی چندانی ندارند که با توجه صعود شارپی اخیر، منطقی به نظر می‌رسد. در حال حاضر طلا عمدتاً ثابت است و معامله‌گران در حال ارزیابی تحولات و تنش‌های ژئوپلیتیکی نوار غزه هستند.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 3 آبان 1402

بازارهای طلا ابتدا در جریان معاملات روز سه‌شنبه (3 آبان) تلاش کردند تا روند صعودی خود را از سر گیرند، اما در نهایت نشانه‌هایی از ضعف بروز دادند.

نرخ‌های بهره هنوز بسیار بالا هستند، بنابراین بازار طلا نمی‌تواند به طور مستمر صعودی باشد چرا که همبستگی منفی با نرخ بهره و شاخص دلار دارد. علاوه بر این، اگر تنش‌های ژئوپلیتکی منطقه خاورمیانه برطرف شود، طلا به طور کامل موقعیت کنونی خود را از دست خواهد داد. در چنین شرایطی، بازار می‌تواند به سمت متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) و به دنبال آن متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) حرکت کند. از سوی دیگر در صورت تشدید تنش، فلز زرد به راحتی از سطح مهم و قابل توجه 2000 دلار عبور خواهد کرد.

در حال حاضر و در صورتی که طلا به بالای مقاومت 1975 تا 1985 دلار برگردد، به سمت سطح مقاومت بعدی در 2015 تا 2025 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 3 آبان 1402

با افزایش ارزش دلار پس از انتشار گزارش‌های بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید (PMI) ایالات متحده، نقره مقداری از شتاب صعودی خود را از دست داد.

نقره در ابتدای جلسه معاملاتی روز چهارشنبه (3 آبان) تلاش کرد افزایش یابد، اما بازماند. شاخص‌های متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) و متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در محدوده قیمتی فعلی قرار دارند و بنابراین مقاومت تکنیکالی زیادی در این سطوح وجود دارد.

اگر نقره زیر سطح 23.00 دلار باقی بماند، به سمت نزدیکترین حمایت که در محدوده 22.25 تا 22.50 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

پلاتین در بحبوحه نبود کاتالیزورهای خبری مثبت، زیر سطح 900 دلار باقی مانده است.

اگر پلاتین به زیر 880 دلار کاهش یابد، به سمت سطح حمایت بعدی در کانال 835 تا 845 دلار خواهد رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array