به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، پایین آمدن ارزش دلار در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا که قرار است چهارشنبه (29 شهریور) برگزار شود، قیمت طلا را به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسانده است.

معامله‌گران شروع به آماده شدن برای تصمیم فدرال رزرو کرده‌اند که روز چهارشنبه (29 شهریور) منتشر می‌شود. هر اونس طلا در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 11:54 دقیقه 28 شهریور، 1934 دلار و 46 سنت است که بالاترین رقم ثبت شده برای فلز گرانبها از 5 سپتامبر سال گذشته میلادی (2022) است.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

بازارهای طلا اوایل روز دوشنبه (27 شهریور) سعی کردند افزایش یابند، اما به نظر می‌رسد متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) کمی مقاومت ایجاد کرده باشد. علاوه بر این، ما باید به این واقعیت توجه کنیم که روز چهارشنبه تصمیم‌گیری نرخ بهره FOMC است که تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد. بسیاری از معامله‌گران معتقدند که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌ها را مجددا افزایش دهد و اوایل سال آینده شروع به کاهش نرخ کند. همان‌طور که گفته شد، دیدن این که چه اتفاقی می‌افتد جالب خواهد بود، زیرا طلا تمایل دارد با نرخ بهره همبستگی منفی داشته باشد.

اگر از اینجا عقب‌نشینی کنیم، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) درست پایین کندل پنج شنبه (23 شهریور) قرار گرفته و مقدار قابل توجهی حمایت ارائه می‌دهد. البته فلز زرد حمایت بسیار مهم سطح 1900 دلار را هم دارد. به طور کلی، این وضعیتی است که در نهایت به نظر من کمی عقب نشینی خواهیم داشت و این می‌تواند به عنوان فرصت ورود در نظر گرفته شود. تا زمانی که بالاتر از سطح 1900 دلار باقی بمانیم، طلا احتمالاً وضعیت مناسبی دارد.

از سوی دیگر، اگر بتوانیم از متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) عبور کنیم، ممکن است طلا در نهایت حرکت صعودی خود را به سوی کانال 2000 دلاری شروع کند.

تا زمانی که بین دو متحرک نمایی 50 و 200 روزه قرار داریم، احتمال نوسانات زیاد است. بنابراین به عنوان معامله‌گر بازار طلا محتاط باشید و اندازه موقعیت خود را معقول نگاه دارید. در نظر داشته باشید که طلا اگر کانال 1900 را از دست بدهد خیلی سریع به سمت 1800 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

با تمرکز معامله‌گران بر روی ارزش دلار آمریکا، نقره از پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای خود بازگشته است.

در صورتی که نقره بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه (200 MA) در 23.50 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در محدوده 24.25 تا 24.50 دلار خواهد رفت.

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین

در بحبوحه افزایش تقاضا برای فلزات گرانبها، پلاتین مقاومت 925 تا 935 دلار را تست می‌کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمون، پلاتین به سمت مقاومت بعدی که در محدوده 975 تا 985 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array