به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با واکنش معامله‌گران به اظهارات جروم پاول (رئیس فدرال رزرو)، شاخص دلار آمریکا کاهش یافت. پاول گفت که وضعیت بحران سیستم بانکی ایالات متحده تحت کنترل است و همچنین افزود: فدرال رزرو ممکن است در میزان افزایش نرخ بهره تجدید نظر کند.

 تحلیل تکنیکال شاخص دلار

با توجه به صحبت‌های کمتر تهاجمی جروم پاول در رابطه با نرخ بهره، شاخص ارز ایالات متحده امروز نزولی بود. اگر شاخص دلار (Dollar index) آمریکا به زیر سطح 103 برسد، به سمت حمایت بعدی در 102.80 حرکت خواهد کرد. آزمایش موفقیت‌آمیز این سطح، شاخص دلار آمریکا را به سمت سطح حمایت بعدی در کانال 102.50 سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی شاخص DXY عبارتند از: سطح حمایتی اول (S1) دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی کانال 103 است. با از دست رفتن این حمایت شاخص به سمت هدف بعدی در کانال 102.80 و نهایتا حمایت سوم (S3) در سطح 102.50 حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی شاخص عبارتند از: مقاومت اولیه شاخص DXY سطح 103.25 است که در صورت عبور از این کانال، شاخص به سمت اهداف بعدی در سطوح 103.50 و 103.75 حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD)

با سخنرانی پاول در رابطه با احتمال توقف افزایش نرخ بهره، معامله‌گران بر روی فدرال رزرو کمتر تهاجمی (هاوکیش) قیمت‌گذاری کردند و به این ترتیب جفت ارز یورو به دلار از پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای خود بازگشت و روند عکس در پیش گرفت.

از سوی دیگر، مذاکرات مربوط به سقف بدهی ایالات متحده متوقف شد و همین موضوع به عنوان یک کاتالیزور نزولی دیگری برای DXY آمریکا عمل کرد. در صورتی که EUR/USD بالاتر از مقاومت 1.0820 قرار گیرد و تثبت شود، به سمت سطح 1.0840 حرکت خواهد کرد. تست موفقیت‌آمیز این سطح، جفت یورو به دلار ایالات متحده (EUR/USD) را به سمت مقاومت بعدی در 1.0870 سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی جفت ارز یورو به دلار عبارتند از: حمایت اولیه این جفت ارز سطح 1.079 است که در صورتی که نتواند آن را حفظ کند به سمت حمایت دوم در کانال 1.076 و نهایتاً 1.073 حرکت خواهد کرد.

سطوح مقاومتی جفت ارز یورو به دلار آمریکا عبارتند از: مقاومت اولیه جفت ارز (R1) کانال 1.082 است که در صورتی که بتواند از آن عبور کند، به سمت مقاومت دوم در کانال 1.084 و سپس 1.087 حرکت خواهد کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیککنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array