به گزارش ایران دکونومی، بورس روزهای بی‌رمقی را سپری می‌کند. طی هفته‌ گذشته بازار سهام به میزان 1 درصد عقب‌نشینی کرده و حجم معاملات نیز سیر نزولی را طی کرده است؛ به طوری که ارزش معاملات در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه، 3 آبان)، به سه هزار و 247 میلیارد تومان رسید.

حجم کم معاملات صورت گرفته در تالار شیشه‌ای، نوید روزهای روشنی را نمی‌دهد. به نظر می‌رسد که بازار دچار نوعی سردرگمی شده است که بزرگترین دلیل آن می‌تواند تشدید تنش‌های غزه باشد؛ هر چند در این میان نمی‌توان سایر عوامل موثر بر بازار سرمایه از جمله بالا رفتن نرخ بهره بانکی را نادیده گرفت.

قدر مسلم شرایط ژئوپلیتیکی اخیر، بر میزان تقاضای بازار فلزات گرانبها اثر گذاشته و همین موضوع به تنهایی بر خروج پول از بازار بورس تاثیر گذار بوده است، سرمایه‌گذاران غالباً در شرایط مبهم به سمت دارایی‌های امنی چون صندوق‌های با درآمد ثابت و یا فلزات گرانبها روی می‌آورند.

در حال حاضر نه تنها بازار سرمایه، که تمامی بازارهای موازی، تحت تاثیر کاتالیزورهای خبری هستند. آنچه مسلم است در هفته پیش رو نمی‌توانیم انتظار یک موج صعودی در بازار بورس داشته باشیم، اما هر گونه خبر مبنی بر آتش بس می‌تواند اثر آنی بر تمامی بازارها داشته باشد.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با کاهش ۷ هزار و ۹۵ واحدی در کانال یک میلیون و ۹۹۴ هزار واحدی قرار گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array