به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نقره برای دومین روز متوالی در روز دوشنبه (24 آوریل، 4 اردیبهشت) تحت فشار فروش باقی ماند و به پایین‌ترین سطح سه روزه خود در حدود 24.80 دلار تا 24.75 دلار رسید.

از نقطه نظر تکنیکال، نقره توانست از میانگین متحرک 100 روزه (SMA) در نمودار 4 ساعته دفاع کند. سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6 درصدی رالی مارس-آوریل، در اطراف منطقه 24.65 دلار و نقطه شکست مقاومت قوی 24.40 دلار که اکنون به حمایت تبدیل شده است، از نزدیک دنبال می‌شود.

نمودار 4 ساعته نقره

با توقف نوسانگرها در قلمرو منفی نمودارهای ساعتی، یک شکست متقاعد کننده زمینه را برای عقب‌نشینی از اوج سالانه، در حدود منطقه 26.10 دلاری که در 14 آوریل لمس شد، آماده می‌کند. نقره در سطوح پایین‌تر از 24.00 دلار و فیبوناچی 38.2 درصد ممکن است تضعیف شود.

از طرف دیگر، هر حرکت مثبت به بالای سطح روانی 25.00 دلار  با مقاومت نزدیک به سطح 25.20 دلار که پیش از منطقه عرضه 25.50 تا 25.60 دلار است روبه‌رو می‌شود. هر نوع حرکت صعودی پایدار به بالای این سطح، سوگیری منفی را نفی می‌کند و به نقره اجازه می‌دهد تا تلاش جدیدی برای غلبه بر رقم گرد 26.00 دلار انجام دهد.

تحلیل بازار نقره

ورود خریداران به بازار شروع یک روند صعودی جدید را نشان می‌دهد و زمینه را برای یک حرکت کوتاه مدت فراهم می‌کند. مانع بعدی نزدیک به منطقه 26.30 دلار است، که بالاتر از آن نقره می‌تواند به دنبال بازپس‌گیری سطح 27.00 دلار باشد. نقره در روز جمعه فروش خود را تجربه کرد و به سطح 25 دلار رسید، منطقه‌ای که قبلاً چند بار کاهش یافته است. اگر نقره به زیر این سطح سقوط کند، به طور بالقوه می‌تواند تا سطح 24 دلار کاهش یابد که در معاملات قبلی به عنوان آهنربایی برای قیمت‌ها عمل کرده است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه در حال حاضر به سمت سطح 24 دلار در حال افزایش است.

دلایلی مانند تقاضای صنعتی ضعیف‌تر از حد انتظار برای فروش نقره جهت ورود به شرایط فرسودگی وجود دارد؛ چرا که نقره فقط وسیله‌ای برای حفظ ثروت نیست. همچنین یک فلز صنعتی است که دارای سناریوهای واقعی استفاده صنعتی در دنیای واقعی است. بنابراین، بازار باید هم تقاضای صنعتی و هم تقاضای سرمایه‌گذاری را هنگام ارزیابی حرکت قیمت نقره در نظر بگیرد.

اگر نقره از سطح فعلی خود افزایش یابد، معامله‌گران باید به سطح 26 دلار نگاه کنند که قبلاً مقاومت زیادی را به خود دیده است. اگر نقره بتواند بالاتر از آن منطقه شکسته شود، می‌تواند امکان حرکت به سطح 27.50 دلار را باز کند و هر چیزی بالاتر از آن می‌تواند منجر به حرکت به سطح 30 دلار شود. به طور کلی، احتمالاً اگر این حرکت را انجام دهیم، می‌توانیم فشار زیادی را به سمت سطح 50 دلار که چند بار قبلاً دیده‌ایم، انجام دهیم.

بازارها نمی‌توانند برای همیشه در یک جهت حرکت کنند

در حالی که ممکن است بازار در نهایت شاهد بازگشت خریداران برای نقره باشد، واقعیت این است که در حال حاضر بازار بیش از حد به یک سو رفته است. بنابراین، عقب‌نشینی احتمالاً سالم‌ترین حرکتی است که بازار می‌تواند در این مرحله انجام دهد. این به این دلیل است که بازارها نمی‌توانند برای همیشه در یک جهت حرکت کنند، و در نهایت، سود از حرکت رفت و برگشتی بازارها حاصل می‌شود. در پایان روز، نقره در روز جمعه با افت فروش مواجه شد و به سطح 25 دلار رسید، منطقه‌ای که قبلاً چند بار کاهش یافته است.

نمودار نقره

سطح 24 دلار به عنوان یک آهنربا برای قیمت‌ها در معاملات قبلی عمل کرده است و متحرک نمایی 50 روزه در حال حاضر به سمت این سطح در حال افزایش است که نشان می‌دهد خریداران ممکن است در صورت فروش عقب‌نشینی کنند. در حالی که نقره فقط یک دارایی امن برای حفظ ثروت نیست و دارای کارکردهای واقعی استفاده صنعتی در دنیای واقعی است، تقاضای صنعتی ضعیف‌تر از حد انتظار می‌تواند به طور بالقوه باعث فروش شود. اگر نقره صعودی شود، معامله‌گران باید مقاومت سطح 26 دلار را زیر نظر داشته باشند.

خلاصه

نقره برای دومین روز متوالی کاهش یافت، اگرچه از میانگین متحرک 100 روزه (SMA 100) در نمودار 4 ساعته دفاع می‌کند.

نوسانگرها در نمودارهای ساعتی و روزانه ایجاب می‌کنند که قبل از معاملات، احتیاط کنید.

برای شروع یک دوره نزولی حرکت پایدار به سمت سطح زیر 24.40 مورد نیاز است.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: dailyforex, fxstreet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array