به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاهش بازدهی خزانه‌داری و ضعیف شدن دلار، باعث تقویت بازارهای نفت خام شد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز جمعه (10 مارس) به دلیل انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده حرکتی نوسانی داشت. در کل این بازاری است که به نظر می‌رسد کماکان پر سر و صدا و حتی نزولی باشد؛ چرا که وضعیت اقتصاد به طور کامل مشخص نیست. بازار منتظر است ببیند آیا در آستانه رکود جهانی هستیم یا خیر، و به عبارتی باید دید رشد اقتصادی چقدر است.

از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که عرضه محدود شده و بازار مجبور به قیمت‌گذاری آن شود. در این صورت نفت خام در رنج قیمتی 72.50 دلار حمایت شده و سطح 82.50 دلار مقاومت بالای آن خواهد بود.

نفت خام وست

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت در یک رنج محدود حرکت نوسانی دارد، به طوری که سطح 77.50 دلار حمایت اصلی آن را تشکیل می‌دهد. سطح 89 دلار یک مانع مقاومتی قابل توجه است، که توسط متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) نیز حمایت می‌شود و یک شاخص اصلی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم به آن توجه می‌کنند. در هر صورت، نفت برنت نیز از مشکلات مشابه نفت خام WTI رنج می‌برد، مردم نمی‌دانند که تقاضا افزایش و یا کاهش می‌یابد؟. بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به استثنای ژاپن، هر کاری که می‌توانند برای سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه انجام می‌دهند و این می‌تواند در نهایت منجر به کاهش سرعت اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان شود.

به نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت، این بازار در سیستم‌های محدود معاملاتی گیر کرده‌ و بنابراین معامله‌گران به سادگی وارد بازار نمی‌شوند. آنچه مسلم است، این است که به محض خروج از محدوده مشخص معاملاتی در هر یک از بازارهای نفت خام برنت و یا وست تگزاس اینترمدیت، می‌توانیم شاهد حرکت نسبتاً قابل توجه 10 دلاری قیمت باشیم.

نفت خام برنت

تحلیل هفتگی نفت خام

بازارهای نفت خام در طول هفته معاملاتی اندکی کاهش یافته است، زیرا ما در حال حرکت رفت و برگشتی در یک محدوده خاص هستیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در طول هفته معاملاتی اندکی کاهش یافته است که نشانه‌هایی از تردید را نشان می‌دهد. در نهایت، این بازاری است که فکر می‌کنم همچنان شاهد نوسانات زیادی است، زیرا ما در تلاش هستیم تا بفهمیم که چه کاری باید انجام دهیم. در نهایت، بازار بین شاخص‌های متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50) و متحرک نمایی 200 هفته‌ای (EMA 200) قرار دارد. سطح فیبوناچی 61.8% دقیقاً زیر میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای قرار دارد و یک دیوار محکم را ایجاد کرده است.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از معامله‌گران در تلاش هستند تا بفهمند که آیا ما شاهد یک رکود بزرگ خواهیم بود یا خیر؟، چرا که این موضوع می‌تواند به طور کامل تقاضا را دگرگون سازد. از سوی دیگر، اگر عرضه کم بماند و تقاضا افزایش یابد، قیمت‌ها در بازار نفت خام صعودی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برت نیز در طول هفته کاهش یافته‌اند، زیرا ما زیر میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50) قرار داریم و درست زیر آن میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (EMA 200) قرار دارد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که قطعاً از این رنج قیمتی خارج خواهیم شد و موضوع صرفاً زمان آن است. روند زمانی مشخص می‌شود که یک حرکت 10 دلاری در جهت صعودی یا نزولی صورت گیرد.

همانطور که گفته شد، احتمالاً در این مرحله بازار همچنان شاهد بلاتکلیفی زیادی خواهد بود و با یک حرکت کوچک احتمالاً معامله‌گران کوتاه‌مدت جذب بازار می‌شوند. به محض خروج از این محدوده، امکان انجام معامله بزرگتر در نمودار هفتگی نیز وجود دارد.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی

گاز طبیعی با توجه به کمبود کاتالیزورهای خبری مثبت تحت فشار باقی ماند. در حال حاضر، گاز طبیعی در تلاش است تا به زیر سطح 2.50 دلار برسد. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، گاز طبیعی به سمت سطح حمایتی بعدی در 2.35 دلار حرکت خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

ترجمه: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire , fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array