به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از«اف ایکس امپایر»، با نادیده گرفتن ریسک‌های رکود توسط معامله‌گران، نفت از پایین‌ترین سطح خود برگشت.

سیاستگذاران اقتصادی بزرگ دنیا یعنی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا طی روزهای اخیر بر تعهد خود جهت مبارزه با تورم تاکید کرده‌اند. بدین ترتیب سیاست‌های سختگیرانه پولی آنها باز هم ادامه خواهد داشت. بالا رفتن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

نفت خام برنت

بازارهای نفت برنت نیز در ابتدا در طول جلسه معاملاتی کاهش یافتند، اما در شاخص متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) تغییر جهت داده و صعودی شدند. به نظر می‌رسد که گاوهای نفتی از عقب‌نشینی اخیر به عنوان فرصتی برای افزایش موقعیت خرید خود استفاده کردند.

بازار در یک روند صعودی قوی قرار دارد که به راحتی تغییر روند نمیدهد. با این حال، بازار احتمالاً همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهد بود. هر بار که بازارهای نفت خام کاهشی می‌شوند، باید به آن به عنوان یک فرصت خرید بالقوه نگاه کنید. حمایت اصلی برنت کانال 90 دلار و بازار به سمت سطح 100 دلار در حرکت است.

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت وست تگزاس

معامله‌گران نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی را نادیده گرفته و بر عرضه محدود تمرکز کردند، به این ترتیب نفت WTI از پایین‌ترین سطح خود بازگشت. اگر نفت WTI به بالای 90 دلار برسد، به سمت مقاومت 92.50 تا 94.00 دلار خواهد رفت.

در نهایت اگر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) برسیم، ممکن است تا سطح 85 دلار پایین بیاییم، که البته در شرایط فعلی بازار چندان محتمل نیست. در سمت صعودی، به احتمال زیاد WTI در بلندمدت تلاش خواهد کرد تا به سطح 100 دلار برسد.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

گاز طبیعی

گاز طبیعی در تلاش است که پایین سطح حمایت 2.60 دلار قرار گیرد، زیرا معامله‌گران همچنان نگران تقاضای پایین در روزهای آینده هستند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده متوسط قرار دارد، بنابراین اگر گاز طبیعی به زیر 2.60 دلار برسد، فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب نزولی بیشتر وجود دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array