به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، با وجود کاهش اندک دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری، قیمت نقره واکنش مثبت قابل توجهی نشان نداد.

هفته گذشته، نقره با کاهش 0.47 دلاری یا 1.99 درصدی به 22.95 دلار رسید.

کاهش قیمت نقره در هفته گذشته، از عملکرد قوی طلا فاصله داشت. رفتار بازار حاکی از آن است که سود گرفتن یک عامل کلیدی است. شایان ذکر است، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه، وجوهی که معمولاً وارد بازار نقره میشده، به سمت بازار پررونق سهام و ETF‌های بیت‌کوین هدایت می‌شوند؛ تغییری که نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به طبقات گوناگون دارایی است.

تحلیل و بررسی نقره در بازارهای جهانی

تاثیر بازده خزانه داری، سیاست‌های فدرال رزرو و دلار بر قیمت نقره

بازدهی خزانه داری آمریکا در طول هفته شاهد کاهش جزئی بود. فعالان بازار با توجه به اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو، در حال تجزیه و تحلیل مسیر بالقوه نرخ بهره هستند.

شاخص دلار آمریکا اولین افت هفتگی خود را در سال 2024 ثبت کرد، زیرا معامله گران خرید خود را متوقف کردند. این وقفه پس از یک افزایش تقریباً دو ماهه، ناشی از انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است دیرتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود شروع به کاهش نرخ بهره کند، رخ می‌دهد.

انتظارات بازار برای کاهش اولیه نرخ از ماه می به ژوئن تغییر کرده است، با کاهش قابل توجهی در میزان کاهش مورد انتظار (25 واحد کاهش نرخ بهره تخمین زده شده است).

آمارهای اقتصادی

معامله‌گران به طور فزاینده‌ای در مورد احتمال کند شدن داده‌های اقتصادی قیمت‌گذاری کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که داده‌های شغلی آتی و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) سرنخ‌هایی را در مورد جهت‌گیری سیاست فدرال رزرو ارائه دهد. انتظار می‌رود که PCE اصلی برای ژانویه افزایش قابل توجه 0.4 درصدی را نشان دهد که منعکس کننده فشارهای تورمی مداوم است.

انعطاف پذیری اقتصاد آمریکا و احتیاط مقامات فدرال رزرو در برابر کاهش زودهنگام نرخ بهره، با هدف دستیابی به هدف تورم 2 درصدی سالانه، به تقویت دلار کمک کرده است. سرمایه‌گذاران اکنون بر روی شاخص‌های اقتصادی آتی برای راهنمایی بیشتر در مورد سیاست پولی متمرکز شده‌اند.

پیش بینی هفتگی: شاخص‌های کلیدی اقتصادی و تاثیر آنها

هفته پیش رو برای بازارهای مالی بسیار مهم است. تمرکز بر کاهش تورم اصلی (PCE) در آمریکا است که انتظار می‌رود 0.4 درصد در مقیاس ماهانه افزایش یابد. این شاخص برای فدرال رزرو در ارزیابی روندهای تورم و شکل دادن به سیاست پولی حیاتی است.

شاخص‌های آتی، از جمله گزارش‌های درآمد و هزینه‌های شخصی، قرار است در این هفته منتشر شوند و بینش جدیدی از روند اقتصادی آمریکا ارائه دهند. این گزارش‌ها، در کنار داده‌های اصلی PCE، برای معامله‌گران نقره بسیار مهم خواهد بود، زیرا وضعیت اقتصادی گسترده‌تر را ارزیابی کرده و اطلاعات خوبی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. این گزارش‌ها نقشی اساسی در شکل‌دهی احساسات بازار و تأثیرگذاری بر جهت قیمت فلزات گرانبها، به‌ویژه نقره ایفا می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array